Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Příspěvků: 16
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Ahoj všichni.
Toto jsem si koupil hned v předprodeji, když vycházel. Nelíbil se mi vubec čumák, ale svym způsobem to ve světě modelů je pro mě plus. Všiml jsem si totiž, že se staví populární F1 a na výstavách jsou naskládané vedle sebe okoukané slavné kousky. Takže potom čím hnusnější nebo divnější F1, tím víc vystupuje z davu
Ten předek se mi doteď nelíbí, ale z fotek, kde toto auto jede a je v pohybu mi z toho plynou pěkné křivky kapotáže - hezčí, než F60 a F10, které si doma také stavím.
Stavím verzi z Malajsie 2012, kde Alonso vyhrál.
Fujimi má ten model pěkný. Vyhazováky nejsou na blbejch místech (např pláty zadního křídla, kde Tamiya má milion koleček po vyhazovácích.
Co je ale škoda je rozdělení dílů kapotáže a jejich napasování. Motor ukazovat nebudu, na to nejsou referenční fotografie a moderní F1 maj stejně motor schovaný pod železnejma krytama, takže není nic moc vidět. Naopak aspoň otevřu poklop pro elektrické čudlíky na boku (pokud si pamatuju, ten ročník se netankovalo, tak místo toho jsou v díře tlačítka)
Nos se tmelí zezdola a špatně se to brousí
Kapotáž je nutné zatmelit na žlutě označených místech - kolem víka nádrže je to nejhorší a nechápu, proč udělali soudruzi Spáru pro nádrž a hned vedle toho napojení kapotáže na monokok - hrozí tak odbroušení rýhy!
Díra pro čudlíky - okopírovaná tvar přes silikon Oyumaru (odliju si víko) a pak vyvrtáno
Ale na boku monokoku je škoda, že tam jsou propadliny, které je nutné srovnat tmelem
A tady pak vznikne malá mezera, kterou je nutné taky opravit tmelem
Kapotáž vzadu nesedí, protože je zde navíc plast v označeném místě. Je nutné ho tam ořezat a zkoušet pasování.
A když přiložíme kapotáž na auto, tak vznikne blbá spára na krytu výfuků, která zde v reálu není
A zezdola je přitom spára - proč ve Fujimi nerozdělili kapotáž podle této spáry?
Toto jsem si koupil hned v předprodeji, když vycházel. Nelíbil se mi vubec čumák, ale svym způsobem to ve světě modelů je pro mě plus. Všiml jsem si totiž, že se staví populární F1 a na výstavách jsou naskládané vedle sebe okoukané slavné kousky. Takže potom čím hnusnější nebo divnější F1, tím víc vystupuje z davu
Ten předek se mi doteď nelíbí, ale z fotek, kde toto auto jede a je v pohybu mi z toho plynou pěkné křivky kapotáže - hezčí, než F60 a F10, které si doma také stavím.
Stavím verzi z Malajsie 2012, kde Alonso vyhrál.
Fujimi má ten model pěkný. Vyhazováky nejsou na blbejch místech (např pláty zadního křídla, kde Tamiya má milion koleček po vyhazovácích.
Co je ale škoda je rozdělení dílů kapotáže a jejich napasování. Motor ukazovat nebudu, na to nejsou referenční fotografie a moderní F1 maj stejně motor schovaný pod železnejma krytama, takže není nic moc vidět. Naopak aspoň otevřu poklop pro elektrické čudlíky na boku (pokud si pamatuju, ten ročník se netankovalo, tak místo toho jsou v díře tlačítka)
Nos se tmelí zezdola a špatně se to brousí
Kapotáž je nutné zatmelit na žlutě označených místech - kolem víka nádrže je to nejhorší a nechápu, proč udělali soudruzi Spáru pro nádrž a hned vedle toho napojení kapotáže na monokok - hrozí tak odbroušení rýhy!
Díra pro čudlíky - okopírovaná tvar přes silikon Oyumaru (odliju si víko) a pak vyvrtáno
Ale na boku monokoku je škoda, že tam jsou propadliny, které je nutné srovnat tmelem
A tady pak vznikne malá mezera, kterou je nutné taky opravit tmelem
Kapotáž vzadu nesedí, protože je zde navíc plast v označeném místě. Je nutné ho tam ořezat a zkoušet pasování.
A když přiložíme kapotáž na auto, tak vznikne blbá spára na krytu výfuků, která zde v reálu není
A zezdola je přitom spára - proč ve Fujimi nerozdělili kapotáž podle této spáry?
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alosno), Fujimi 1:20
Tady další várka, jak jsem opravoval oblast kolem výfuků.
Rozřezal jsem spodní díl podle spáry. Dostal jsem tak malý dílek, který jsem nalepil k vrchní části kapotáže
Hned to vypadá lépe. Při lepení kapotáže bude spára dole, kde nebude vidět (jako v reálu)
Porovnejte si stav nahoře (upraveno) od originálu (dole)
Začal jsem kola, člověk by nevěřil, kolik dalo práce nanést všecky 4 dekály správně na pneu. Navíc stříbří, narozdíl od Cartografu v Revellu, kde po nanesení Mr. Softeru ty průhledné okraje zmizí, tady zůstanou. Půjde tak na řadu přelakování matným lakem.
Centrální matici jsem natřel černou barvou a poté chromovým práškem Kosutte Gin san (nebo jak ) - ten crhom je totiž trochu tmavší než alclad, tak to udělá pěkně tmavou, lesklou centrální matici jako na fotce reálu
pro porovnání - nahoře kola z F60 (2009), poté F10 1/24 (2010) a pak F2012 (2012)
Nyní čekám, až to pěkně proschne a pak kola dostanou matné přelakování, značení na boky gum a ráfky dostanou detailování, dekály OZ a wash.
Rozřezal jsem spodní díl podle spáry. Dostal jsem tak malý dílek, který jsem nalepil k vrchní části kapotáže
Hned to vypadá lépe. Při lepení kapotáže bude spára dole, kde nebude vidět (jako v reálu)
Porovnejte si stav nahoře (upraveno) od originálu (dole)
Začal jsem kola, člověk by nevěřil, kolik dalo práce nanést všecky 4 dekály správně na pneu. Navíc stříbří, narozdíl od Cartografu v Revellu, kde po nanesení Mr. Softeru ty průhledné okraje zmizí, tady zůstanou. Půjde tak na řadu přelakování matným lakem.
Centrální matici jsem natřel černou barvou a poté chromovým práškem Kosutte Gin san (nebo jak ) - ten crhom je totiž trochu tmavší než alclad, tak to udělá pěkně tmavou, lesklou centrální matici jako na fotce reálu
pro porovnání - nahoře kola z F60 (2009), poté F10 1/24 (2010) a pak F2012 (2012)
Nyní čekám, až to pěkně proschne a pak kola dostanou matné přelakování, značení na boky gum a ráfky dostanou detailování, dekály OZ a wash.
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alosno), Fujimi 1:20
moc pěkný návod, tak ať se to nějak hýbe kupředu, přes Tvoji vytíženost dalšími aktivitami ..
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Dal jsem si motto, postupovat aspoň po malých krůčkách, ať se to hejbe kupředu
Tady Fujimi má suprově připevněný difuzory ke stromečku (vlevo) - je potřeba to opracovat od přebytků plastu a ztenčit difuzor skalpelem (vpravo)
Poté je potřeba difuzor nalepit na podvozek a spoj vytmelit. (žlutě označeno)
Vejfuk doporučuji nalepit na motor jen přes tu spojnici - černou tyč - a nepřilepovat ho vůbec k bloku motoru - nedá se dobře nasucho vyskoušet poskládání s kapotáží. Proto je dobrý ho nechat viset a až se bude nasazovat kapotáž, tak vejfuk zafixovat zakápnutím vteřinákem
Tím, že jsem musel poslepit kapotáž jsem musel změnit postup nalepení motoru. Teď je potřeba motor zezadu vložit do kapotáže
A kapotáž s motorem přitlačit na podvozek, aby motorový blok zapadl na své místo. Kdybych položil motor a na něj se snažil naroubovat poslepenou kapotáž, tak to nenarvu.
A zatim to vypadá takhle, i s odlitym víkem na elektrické konektory vedle hlavy jezdce
Tady Fujimi má suprově připevněný difuzory ke stromečku (vlevo) - je potřeba to opracovat od přebytků plastu a ztenčit difuzor skalpelem (vpravo)
Poté je potřeba difuzor nalepit na podvozek a spoj vytmelit. (žlutě označeno)
Vejfuk doporučuji nalepit na motor jen přes tu spojnici - černou tyč - a nepřilepovat ho vůbec k bloku motoru - nedá se dobře nasucho vyskoušet poskládání s kapotáží. Proto je dobrý ho nechat viset a až se bude nasazovat kapotáž, tak vejfuk zafixovat zakápnutím vteřinákem
Tím, že jsem musel poslepit kapotáž jsem musel změnit postup nalepení motoru. Teď je potřeba motor zezadu vložit do kapotáže
A kapotáž s motorem přitlačit na podvozek, aby motorový blok zapadl na své místo. Kdybych položil motor a na něj se snažil naroubovat poslepenou kapotáž, tak to nenarvu.
A zatim to vypadá takhle, i s odlitym víkem na elektrické konektory vedle hlavy jezdce
- PeťoWRC
- Příspěvky: 821
- Registrován: pon úno 06, 2012 12:37 pm
- Bydliště: gaštanová 4,Spišská Nová Ves,05201
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Neurobíš na tie kola aj tie popisky,nabralo by to ešte viac agresívnejši a dravý vzhľad...je to samozrejme na tebe
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Určitě ano, Kola se musí celá dodělat. Zatím jsem na ně dal jen dekály, ale příjdou popisky, ostatní dekály, wash a ten matný lak
- PeťoWRC
- Příspěvky: 821
- Registrován: pon úno 06, 2012 12:37 pm
- Bydliště: gaštanová 4,Spišská Nová Ves,05201
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Aha.... ok, hneď mi bolo jasné, že to tak nenecháš,...
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
... teď nad tím špekuluji. Aby tam šlo sedadlo, tak jsi to vevnitř vybrakoval ? Tu volantovou přepážku tam taky asi zatim nemáš .. Jinak se mě ty tvary začly hodně líbit, i s tim ukrutnym čumákem ..
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Ahoj, sedačku jsem zatim moc neřešil, ale abych se dostal k tomu víku nádrže, tak jsem celou tu strukturu pod komínem a za sedačkou odfrézoval, akorát nemůžu najít fotky postupu.
Ještě dotmelím po zkouškách monokok a zkusim si spasovat interiér, jak říkáš a uvidíme
Ještě dotmelím po zkouškách monokok a zkusim si spasovat interiér, jak říkáš a uvidíme
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
no tak když jsi vnitřek odstranil, nebude problem. Mmch máš dobré fotky na zadní část s výfuky z této GP2 Malajsie ? Já začínám mít vážné podezření, ža ta partie je na modelu blbě ... ?
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
..je ta barva Gunze 3 jako Ferrari červená správná ?
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Vubec nevim. Já si zkusil vedle Tamiya TS8 a do té asi půjdu. Gunze barvy nemám totiž
JEště si stříknu na plast vedle TS-49 a porovnam, ale podle mě TS-8 Italian Red je akorát.
JEště si stříknu na plast vedle TS-49 a porovnam, ale podle mě TS-8 Italian Red je akorát.
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Michal Doskočil píše:..je ta barva Gunze 3 jako Ferrari červená správná ?
maju farbu, co sa vola super italian red. neviem, ci sedi. je to taka tmavsia, sytejsia, ale nazov ma taky ferrari
In Rust I Trust
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
Kluci, podle mého je to auto tím čumákem totálně zkažené, ale na druhou stranu, když jsem už šel do své první F1 z téměř současnosti, možná mě ty vaše stavby také zlákají...JInak na ty loga na gumách a na ten kroužek mi přišla předevčírem maska... Kdybys s tím měl pak problém, na chvilku půjčím, stříbření bylo i na Marcově Sauberu, raději to zkusím fouknout...
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Ferrari F2012, Malajsie 2012 (Alonso), Fujimi 1:20
pokud jsi viděl letošní řešení, je tohle ještě alespoň zpředu a z boku zajímavé ....
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Příspěvků: 16
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků