I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Příspěvků: 43
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Rozpačitě prohlížeje Alfu GTV6 od Nartonu, přemýšleje ,že Xchencevalova je jednodušší na obtisky než Alpilatte Lelly Lombardiové ,jsem kit poskládal do krabky.
Do stále rozdělané "Franciny" se mi taky nějak nechce a do Porsche 911 páně Valouška se dáti ještě nemohu neb jej nemám řádně zdokumentováno(potažmo model 911 RS Carrera ješte ani nemám ). V tomto rozpoložení jsem se nechal vyhecovat kamarády z "domovské virtuální letky" do stavby I-16 . Zatím jsme čtyři. Debatou jsme se dohodli na typ 10 .
Myslím že toto éro není třeba nikomu moc představovat. Prostě "Rata" nebo "Išak" (záleží ke které válečné straně člověk má blíž).
Musím říci ,že éro jsem nepostavil cca 15let .
Dnes jsem se do toho pustil. Společná uzávěrka je letošní Plastiková zima v Blavě. Tudíž času doooost ....
Nástroje nachystány....
Na sucho jsem složil trup a potom i křídla
jako první jsem upravil podlahu,protože v reálné éru vlastně žádná není.
Následně jsem se pustil do žebrování v kokpitu.
Na zkoušku sesazeno k sobě.
Pořídil jsem si k modelu i lepty od "edíků" (jsou dražší než model )
Do stále rozdělané "Franciny" se mi taky nějak nechce a do Porsche 911 páně Valouška se dáti ještě nemohu neb jej nemám řádně zdokumentováno(potažmo model 911 RS Carrera ješte ani nemám ). V tomto rozpoložení jsem se nechal vyhecovat kamarády z "domovské virtuální letky" do stavby I-16 . Zatím jsme čtyři. Debatou jsme se dohodli na typ 10 .
Myslím že toto éro není třeba nikomu moc představovat. Prostě "Rata" nebo "Išak" (záleží ke které válečné straně člověk má blíž).
Musím říci ,že éro jsem nepostavil cca 15let .
Dnes jsem se do toho pustil. Společná uzávěrka je letošní Plastiková zima v Blavě. Tudíž času doooost ....
Nástroje nachystány....
Na sucho jsem složil trup a potom i křídla
jako první jsem upravil podlahu,protože v reálné éru vlastně žádná není.
Následně jsem se pustil do žebrování v kokpitu.
Na zkoušku sesazeno k sobě.
Pořídil jsem si k modelu i lepty od "edíků" (jsou dražší než model )
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
doporučuji podlepit spoj křídlo a spodek trupu, rádo to tam pracuje a praská...
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
I-16 nádhernej stroj, bedlivě budu sledovat a kochat se.
Z výběru kamufláží bych byl za toho Španěla....
Z výběru kamufláží bych byl za toho Španěla....
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
bazilišek píše:I-16 nádhernej stroj, bedlivě budu sledovat a kochat se.
Z výběru kamufláží bych byl za toho Španěla....
Zatím vede stroj capt.Dickinsona (ten s červeným chvostem)
(a protože nemohu přidat více než 10 obrázků do příspěvku a byl jsem tedy nucen linkovat,což admin nemá rád a je to věc co ho spolehlivě vytáčí ,bylo v předešlém smazáno ,doplňuji znovu lépe a radostněji )
nebo Číňan
Sumak píše:doporučuji podlepit spoj křídlo a spodek trupu, rádo to tam pracuje a praská...
Jo jo,díky za radu . Koukal jsem na stavbu jednoho amíka a ten to tam má a já to chtěl udělat podobně:
http://www.aeroscale.co.uk/modules.php? ... nt&id=2012
Ono se ten spoj "na tupo" lepí dost špatně. Ještě asi budu dávat výztuhu do prostoru motoru, protože se to tam má tendenci svírat.
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
on to má i na křídlech, tam taky, ale já myslel na spodku...
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Do kokpitu když dáš jen sedačku a knypl tak je to v klidu, víc neni bohužel vidět ani s otevřenejma dveřma... Jinak jak píše šumák, podlepit spoj na křídle - trup, motor je celkem v klidu.
Chci louku na samotě v horách, stádo koz, zahodit mobil a všichni mi můžou...
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Matwej píše:a protože nemohu přidat více než 10 obrázků do příspěvku a byl jsem tedy nucen linkovat,což admin nemá rád a je to věc co ho spolehlivě vytáčí
Víc jak 10 příloh opravdu nejde, ale ostatní to řeší tím, že dají další příspěvek a mají možnost dát dalších 10 fotek. Máš pravdu, tvoje dlouhodobé porušování této zásady mě vadí a protože to stále nechceš chápat, tak jsem to smazal. Ale dávám ti šanci a věřím, že to bylo opravdu naposledy... i když to už jsi tuším říkal minule
Zajímavá je ta první verze, vypadá jak cirkusový šapito.
Nobody is perfect but I'm pretty fucking close...
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Koudy, jsi říkal, že se tu nic mazat nikdy nebude ..... jinak Matěji ať se daří, taky patlám letadélko, dám ho tam do hangáru zítra .... Dej Dickinsona .
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Malinký postup o víkendu .
Nabarvil jsem kokpit
Barva je to Humbrol 145 Matt medium grey,která se mi jeví jako dostatečně šedá s příměsí modré.
Sestavil jsem základ místa pro pilota
barva C303 gunze
Udělal jsem si extra "plech" na kterém je připevněna opěrka hlavy. Tu jsem vyzískal z modelu a přibrousil.
Pak jsem téměř dodělal pilotův prostor natažením lanek od pedálů
a přidáním pancéřové desky sedačkypilota, z sady leptů.
Následně se přesunu na "dozdobení" kabiny, které jsem otevřel boční dvířka, o táhla a lanka . Dvířka na boku doplním z leptu.
Nabarvil jsem kokpit
Barva je to Humbrol 145 Matt medium grey,která se mi jeví jako dostatečně šedá s příměsí modré.
Sestavil jsem základ místa pro pilota
barva C303 gunze
Udělal jsem si extra "plech" na kterém je připevněna opěrka hlavy. Tu jsem vyzískal z modelu a přibrousil.
Pak jsem téměř dodělal pilotův prostor natažením lanek od pedálů
a přidáním pancéřové desky sedačkypilota, z sady leptů.
Následně se přesunu na "dozdobení" kabiny, které jsem otevřel boční dvířka, o táhla a lanka . Dvířka na boku doplním z leptu.
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
"I mistr tesař se utne"
Vybroušeno a zaškrabáno
náběžná hrana zakulacena. Při opravě však bylo třeba zvýraznit plech a obnovit rytí s nýty.
Do čumáku je třeba vpravit "rozporku" protože se svírá a čelní kryt motoru pak nesedí jak má.
Zhruba udělaný kokpit, upravil jsem žebra tak aby bylo možno osadit přístrojovou desku.
Ta je z "Edích" leptů. Zasklil jsem ji Super clearem III od gunze (několik vrstev)
další směr cesty bude motor ....
Vybroušeno a zaškrabáno
náběžná hrana zakulacena. Při opravě však bylo třeba zvýraznit plech a obnovit rytí s nýty.
Do čumáku je třeba vpravit "rozporku" protože se svírá a čelní kryt motoru pak nesedí jak má.
Zhruba udělaný kokpit, upravil jsem žebra tak aby bylo možno osadit přístrojovou desku.
Ta je z "Edích" leptů. Zasklil jsem ji Super clearem III od gunze (několik vrstev)
další směr cesty bude motor ....
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Pokračujeme motorem:
hliníkový základ.
zaretušováno
z o.5 drátku jsem nadělal trubky táhel k zdvihátkům ventilů.
vše nabarvil a napustil kaselskou hnědou pro zvýraznění tmavých míst.
trubky táhel přijdou ještě přetáhnout stříbrnou.
Mezi tím jsem se věnoval směrovce.
Kýlovku jsem trochu vybrousil ,aby tam zapadla směrovka. Taky jsem upravil výšku obého .Tedy jak pevné tak pohyblivé části směrovky.
U pohyblivé části jsem dodělal hřídel směrovky a upravil zaoblení její dolní hrany.
hliníkový základ.
zaretušováno
z o.5 drátku jsem nadělal trubky táhel k zdvihátkům ventilů.
vše nabarvil a napustil kaselskou hnědou pro zvýraznění tmavých míst.
trubky táhel přijdou ještě přetáhnout stříbrnou.
Mezi tím jsem se věnoval směrovce.
Kýlovku jsem trochu vybrousil ,aby tam zapadla směrovka. Taky jsem upravil výšku obého .Tedy jak pevné tak pohyblivé části směrovky.
U pohyblivé části jsem dodělal hřídel směrovky a upravil zaoblení její dolní hrany.
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Takto vypadá vnitřek trupu před tím než tam byla dána podlážka a sedadlo.
ta je po doplnění pásů z leptů připravena na usazení na místo. Teda ty pásy nic moc,jsou takové "uměle"vypadající. Asi je ještě přejedu olejovkou.
a ještě jeden nic neříkající obrázek uzavřené části kokpitu na konec
ta je po doplnění pásů z leptů připravena na usazení na místo. Teda ty pásy nic moc,jsou takové "uměle"vypadající. Asi je ještě přejedu olejovkou.
a ještě jeden nic neříkající obrázek uzavřené části kokpitu na konec
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
pěkně Ti to jde. I když moje zkušenost je, že takto motor prakticky není vidět a vyplatí se ho dát bez tý placky, pěkně to pak prosvítá štěrbinama a výfukama .
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Stavba pokračuje motorem. V podstatě je hotový. Doplnil jsem na něj ještě kabeláž zapalování. Více nebude potřeba ,neb vidět na něj moc není. Okna chlazení k motoru budou malinko přivřená ,aby bylo vidět ,že tam ta uzávěra je.
Dál jsem pokračoval na ocasních plochách. Doplnil jsem osy jak ke směrovce tak i k výškovce.
a celý ocas v podstatě dokončil. Až na krytky čepů os.
Pak jsem se přesunul na hlavní křídlo. Doplnil jsem osazení na horní část křídla ,aby se mi spoj trup/křídlo nepropadal.
Na spodní stranu jsem doplnil část co bude vidět v oblasti podvozku.
Dál jsem pokračoval na ocasních plochách. Doplnil jsem osy jak ke směrovce tak i k výškovce.
a celý ocas v podstatě dokončil. Až na krytky čepů os.
Pak jsem se přesunul na hlavní křídlo. Doplnil jsem osazení na horní část křídla ,aby se mi spoj trup/křídlo nepropadal.
Na spodní stranu jsem doplnil část co bude vidět v oblasti podvozku.
Příspěvků: 43
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník