Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Příspěvků: 19
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Aby jsem si odpočnul od Auto Unionu, jenž mi ubírá síly a vrší se na něm jeden problém za druhým , sáhnul jsem po něčem jednodušším . Třeba nějakou Tamku. Tak jsem si rozvrtal Alfu Romeo Giulia ke které jsem si udělal obtisky pro ZETOR team ze závodů v Brně 1969-71. Zároveň tu budu dělat takový manuál i pro Michala_G který se pustil do stejné stavby.
Toto jsou předlohy :
rok 1969
Plíhal
Rosický
Velímský
rok 1970
Rosický
Velímský - v závodě jel s Rosickým
rok 1971
Rosický
a
Velímský
dokumenty s čísly jednotlivých vozů:
Pro stavbu použiji staronovou stavebnici No.188
Toto jsou předlohy :
rok 1969
Plíhal
Rosický
Velímský
rok 1970
Rosický
Velímský - v závodě jel s Rosickým
rok 1971
Rosický
a
Velímský
dokumenty s čísly jednotlivých vozů:
Pro stavbu použiji staronovou stavebnici No.188
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
stavebnice
obsah
začištění dílu podvozku. Docela nepříjemné jsou otisky "vyhazovačů" v místech prostoru řidiče..
ale jde to opravit...
podvozek a kastle je stříklá surfem začištěná a následně nabarvena ZP-1098 Alfa Red
haubna motoru je v barvě stavebnice.
sestaven motor(tedy jeho základ)
odzkoušen jak sedí v prostoru. Je třeba trochu upravit držáky jak na dílu motoru tak na podvozku aby to lépe do sebe sedlo. Pozor držáky jsou "jednosměrné" . Pro vytažení motoru zpět je třeba je dostat kousek od sebe.
Alfy od Autodelty používaly sání vzduchu s filtrem. Sání mělo začátek vedle pravého světla a vedlo do dvou Weberů. Prostor motoru je z renovovaného Zetoráckého kusu.
a toto je asi jediná fotka originálu.
tak se to zkouším převést do modelu...
Jen třeba při sestavování hlav válců pamatovat ,že je třeba zatmelit dírky po dílu sání.
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
hezky jedeš...
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Jak bylo zřejmé z dokumentu výše byly do ČSSR dovezeny 4 Alfy. 3 závodní v úpravě od AutoDelty a jedna civilní.
Myslel jsem si ,že závodní rám byl do některých aut vložen až v průběhu času, ale tato fotka to vyvrací. Tak tedy v r.1969 měly základní "u" rám za sedačkami všechny závodní Alfy Zetor teamu.
Ještě udělám odbočku k civilní alfě. Tu je barevná fotka.
Je zajímavé, že má jiné kliky dveří.
tu je fotka z r.1971 kdy Zetor team pomalu přestává existovat.
Dávám to sem protože na obtisky co jsem vyrobil a nyní jsou v prodeji jsem dal i SPZku na civilní vůz.
Nyní s Michalem_G přemýšlíme jak vyřešit kliky dveří a pooklice na disky kol.
Myslel jsem si ,že závodní rám byl do některých aut vložen až v průběhu času, ale tato fotka to vyvrací. Tak tedy v r.1969 měly základní "u" rám za sedačkami všechny závodní Alfy Zetor teamu.
Ještě udělám odbočku k civilní alfě. Tu je barevná fotka.
Je zajímavé, že má jiné kliky dveří.
tu je fotka z r.1971 kdy Zetor team pomalu přestává existovat.
Dávám to sem protože na obtisky co jsem vyrobil a nyní jsou v prodeji jsem dal i SPZku na civilní vůz.
Nyní s Michalem_G přemýšlíme jak vyřešit kliky dveří a pooklice na disky kol.
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Další postup
Zadní sedák je přilepen, protože lépe se potom spasovávají bočnice.
Ty se budou muset ještě upravit(nejspíše) . Stahování oken je u závodních Alf řešeno jinak . Nejspíš.
Sedadlo spolujezdce bylo demontováno. Sedák řidiče bude jiný než ve stavebnici.
Kotvení bezp.pásů je známo z renovovaného kusu.
Jinak f.USCP dělá detailní sady na motor
a na interiér
pořídil jsem si je a určitě je využiji, ale u některých součástek mám pochybnosti zda to jde vůbec bez poškození vycvakat z rámečku....
Třeba rozdělovač s kabely....
Uvidíme...
Zadní sedák je přilepen, protože lépe se potom spasovávají bočnice.
Ty se budou muset ještě upravit(nejspíše) . Stahování oken je u závodních Alf řešeno jinak . Nejspíš.
Sedadlo spolujezdce bylo demontováno. Sedák řidiče bude jiný než ve stavebnici.
Kotvení bezp.pásů je známo z renovovaného kusu.
Jinak f.USCP dělá detailní sady na motor
a na interiér
pořídil jsem si je a určitě je využiji, ale u některých součástek mám pochybnosti zda to jde vůbec bez poškození vycvakat z rámečku....
Třeba rozdělovač s kabely....
Uvidíme...
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Teď jsem koukal na fb, že má Ukrajinec i tištěný dveřní kliky. Ty tomu taky prospějí
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Kliky jsou na pozdější verze a na osobák.
Zkusím jim napsat aby ještě udělali zadní konstrukci na osvětlení SPZ/registrační značky .
Protože Michal_G se taky pustil do stavby tak jsem skoro denně konfrontován se svoji leností a budu některé věci předělávat a dodělávat. Toto je mezi nimi.
Zkusím jim napsat aby ještě udělali zadní konstrukci na osvětlení SPZ/registrační značky .
Protože Michal_G se taky pustil do stavby tak jsem skoro denně konfrontován se svoji leností a budu některé věci předělávat a dodělávat. Toto je mezi nimi.
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Tak .
Začal jsem detailovat motor
Rozdělovač a káblíky na rámečku se jeví nádherně, ale jen do doby než je začnete "vyprošťovat" k použití. Je zajímavé ,že ty káblíky jsou docela pružné na rozdíl od nálitků. Přesto se mi stalo ,že dvě koncovky téměř nehlučně zmizely v časoprostoru dílničky. Navíc, chtělo by to je vést ke svíčkám trochu jinak...
takhle to je trochu neuspořádané a první káblíky zavazí olejovému víčku . To je potřeba ještě doplnit o hadičku a nabarvit.
Šrouby krytů rozvodů (vačkové hřídele ? ) jsem vyrobil znovu. Bohužel prolis sání na tomto krytu je na modelu krapet větší a tak pozice středního šroubu je trochu posunutá. No a pak další detailování sání vzduchu....
... to musí mít oproti originálu na modelu +- tento tvar jinak se do motorového prostoru nevleze. Možná jsem měl více zbrousit desku, která drží karburátory pospolu.
Ještě pohled odspodu.
Na konec trubkové části bude navazovat přechod do čtverce.
Bude zajímavé jak se to tam vleze společně s chladičem.
Začal jsem detailovat motor
Rozdělovač a káblíky na rámečku se jeví nádherně, ale jen do doby než je začnete "vyprošťovat" k použití. Je zajímavé ,že ty káblíky jsou docela pružné na rozdíl od nálitků. Přesto se mi stalo ,že dvě koncovky téměř nehlučně zmizely v časoprostoru dílničky. Navíc, chtělo by to je vést ke svíčkám trochu jinak...
takhle to je trochu neuspořádané a první káblíky zavazí olejovému víčku . To je potřeba ještě doplnit o hadičku a nabarvit.
Šrouby krytů rozvodů (vačkové hřídele ? ) jsem vyrobil znovu. Bohužel prolis sání na tomto krytu je na modelu krapet větší a tak pozice středního šroubu je trochu posunutá. No a pak další detailování sání vzduchu....
... to musí mít oproti originálu na modelu +- tento tvar jinak se do motorového prostoru nevleze. Možná jsem měl více zbrousit desku, která drží karburátory pospolu.
Ještě pohled odspodu.
Na konec trubkové části bude navazovat přechod do čtverce.
Bude zajímavé jak se to tam vleze společně s chladičem.
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Malý postup na motorovém prostoru:
jak bude čas popíši jak .
jak bude čas popíši jak .
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Matouši chci napsat vyjádření k těm klikám , na těch závodních byly jiné ,protože ty měly většinu plechů hliníkové a seriová klika byla hodně těžká a složitá. Ty kliky u závodních jsou důkaz,že to byly všechno Autodelty,žádné mimotovární předělávky. Pokud měly některé později kliky seriové,tak měly ,možná po havárii, seriové plechové dveře.
On ten systém zavírání u seriové alfy je hodně nepodařený a většina má okolí kliky popraskané... Jinak skvělý počin, mám v plánu si taky jednu postavit... Už vzhledem k tomu,že jednu civilní máme ...
On ten systém zavírání u seriové alfy je hodně nepodařený a většina má okolí kliky popraskané... Jinak skvělý počin, mám v plánu si taky jednu postavit... Už vzhledem k tomu,že jednu civilní máme ...
RACING IS LIFE! ANYTHING THAT HAPPENS BEFORE OR AFTER IS JUST WAITING
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
v posledním letošním čísle je hezký článek od Marcela Rence vlastníka jedné Zetor Alfy .
Stavebnice Tamiya je v případě Zetor Teamu použitelná .
Horší je to v případě civilní Zetor Alfy, ale tam je to už vyřešeno USCP kteří ty kliky dělají.
Až urvu nějaký volný čas kdy neusnu únavou tak dám fotky z postupu.
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Tak nyní je to v tomto stavu:
Narazil jsem na několik překážek a musel jsem je předělat.
Např.přední chladiče nebo výfuk...
Narazil jsem na několik překážek a musel jsem je předělat.
Např.přední chladiče nebo výfuk...
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Tak trochu to rozvedeme v souvislostech.
kabely ke svíčkám od USCP jsou trochu problém. Jednak pokud se na model dají tak jak je dáno ,tak nejde zavřít motorový prostor, protože v horní časti zavazejí kapotě a jednak jsou vedené v reálu jinak . Možná by stačilo udělat rozdělovač a kabely vést drátkama po správných drahách aby nezavazely.
Je zajímavé ,že stavebnice je uvedena jako obyčejná Giulia GTA, ale hlava motoru a kryt vaček je Autodelta.
Pro ukázku :
klasická Guilia GTA
a nyní motorový prostor upravený Autodeltou:
kabely ke svíčkám od USCP jsou trochu problém. Jednak pokud se na model dají tak jak je dáno ,tak nejde zavřít motorový prostor, protože v horní časti zavazejí kapotě a jednak jsou vedené v reálu jinak . Možná by stačilo udělat rozdělovač a kabely vést drátkama po správných drahách aby nezavazely.
Je zajímavé ,že stavebnice je uvedena jako obyčejná Giulia GTA, ale hlava motoru a kryt vaček je Autodelta.
Pro ukázku :
klasická Guilia GTA
a nyní motorový prostor upravený Autodeltou:
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
Stejně tak je na tom i chladič.
Ten je v provedení Autodelta rozdělený na dva. Navíc ve stavebnici má strana směrem ven nepříjemně umístěné otisky vyhazovačů z formy, které jsou i přes mřížku před chladičem dost vidět. A tak je lepší celý chladič otočit, tzn. oddělit menší chladič a upravit osazení pro horní část (díl B29). Navíc to umožňuje mírně posunout celek doleva a získat tak trochu prostoru pro nasavač vzduchu.
Ten je v provedení Autodelta rozdělený na dva. Navíc ve stavebnici má strana směrem ven nepříjemně umístěné otisky vyhazovačů z formy, které jsou i přes mřížku před chladičem dost vidět. A tak je lepší celý chladič otočit, tzn. oddělit menší chladič a upravit osazení pro horní část (díl B29). Navíc to umožňuje mírně posunout celek doleva a získat tak trochu prostoru pro nasavač vzduchu.
Re: Alfa Romeo GTa junior Giulia , ZETOR team, Tamiya 1/24
hezká práce pane
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Příspěvků: 19
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků