McLaren Quadriatlon - 2009-2012
Příspěvků: 7
• Stránka 1 z 1
McLaren Quadriatlon - 2009-2012
Mezi tím vším chlívem na stole se mi podařilo už před nějakou dobou roztahat tohle... Ti, co byli na patláku, si možná všimli, že tam do některých z kastlí ryju
Zatím je to stále v začátcích, a dlouho bude, tři z kitů jsou z resinu, japonské Studio27, a jako obvykle to vyžaduje spoustu předělávek a vylepšení, aby to alespoň o něco víc odpovídalo skutečnosti. Čtvrtý kit, MP4-27, je od Fujimi, a když jsem to začal zkusmo sestavovat a vylamovat, liboval jsem si, jak to proti resinu krásně jde - než mě Michal Doskočil ujistil, že to o nic jednodušší nebude.
Co vedlo nejpomalejšího modeláře světa roztahat čtyři auta najednou, těžko říct... Možná jsem chtěl v letošní tristní sezóně McLaren svou troškou podpořit (to už se asi nepovedlo a teď už je to passé), možná chtěl poctít McLaren k 50. výročí založení stáje, každopádně tohle hned tak hotové nebude, prozatím se kromě rytí, které tak zpola hotovo, trápím s doděláváním a laděním prvního auta. Mimochodem, touhle fotkou to asi vzniko, tak dlouho jsem se jí kochal, až jsem to musel vytáhnout z krabic:
Takže - zprava na modelářské fotce:
2009 - McLaren MP4-24, po vyčerpávajícím souboji mezi McLarenem a Ferrari v roce 2008 a velkých změnách v technických pravidlech nezbylo jaksi (ani u Ferrari) technických zdrojů na řádný vývoj auta pro rok 2009, a podle toho to vypadalo, Hamilton sice nakonec ukořistil dvě vítězství, ale na Brawn a Red Bull, které se nejlépe utkaly s difuzoru se týkající dírou v pravidlech, to nestačilo ani zdaleka. Hamilton tak zakončil sezónu na 5. místě, McLaren s velkým odstupem na třetím místě v konstruktérech.
2010 - McLaren MP4-25, po dvou letech zase povedené auto, technická inovace nazvaná F-duct (nebo, jak by řekl pán z TV Nova - systém pro přerušování proudění vzduchu na zadní křídlo ) byl záhy kopírována většinou týmů. Celkem pět vítězství, v první půlce sezóny měl poměrně překvapivě nad Hamilton navrch z Brawnu přišedší čerstvý mistr světa Button. Bohužel, to že se o body prali dva rovnocenní jezdci, a to, že z Hamiltona se postupně stávala spíš celebrita než jezdec Formule 1 a spolu s pár hloupými chybami to na Red Bully a Alonsa bohužel nestačilo. Vítěství v Belgii jsem ale měl tu čest být přítomen, takže přikládám vlastní foto . Rok skončil 4. místem pro Hamiltona, v poháru konstruktérů byl McLaren 2. za Red Bullem...
2011 - McLaren MP4-26, experiment s autem a výfukovým systémem hrozil, že rok pro McLaren začne fiaskem, ale nakonec se 26tku podařilo poměrně dobře vyladit a posbírala celkem 6 vítězství, včetně toho v historicky nejdelším závodě v Kanadě, která s přerušením trvala 4 hodiny a Button v ní ukořistil na zmoklé trati vítězství předjetím v posledním kole. Bohužel se o úspěchy opět dělil Button s labilním Hamiltonem, a bohužel stál na druhé straně barikády Vettel s neporazitelným Red Bullem, z 19 závodů vyhrál Vettel 11, jezdci McLarenu po 3, Alonso a Webber po 1... Nuda jako letos a pro McLaren druhé místo v jezdcích i konstruktérech.
2012 - McLaren MP4-27, při předsezónních testech a prvním závodě to vypadalo, že McLaren nedá v roce 2012 nikomu šanci, bohužel převaha vydržela být drtivou pouze v prvním závodě... Sezóna měla v prvních 7 závodech pokaždé jiného vítěze, a samotný McLaren se v první půlce moc nevytáh, po jedné výhře si sice rozdělili oba jezdci, ale kdeže byla převaha z předsezónních testů... Pro druhou půlku roku se jakž takž auto dostalo zpět do formy, ale stačilo to pouze na 4. a 5. místo v jezdcích, a 3. mezi stájemi.
Co se bude s tímhle tématem dít, je zatím ve hvězdách, každopádně:
a) to bude trvat dlouho, dělám si na tom jen tak podle chuti v mezičase mezi ostatními modely
b) brzo se to může změnit v pentathlon, Studio už chystá MP4-28
c) celkem se těším, až vyzkouším pořádný chrom, ale zrovna tak je možné, že po prvním zkušebním nástřiku to půjde rychle zase do šuplíku
Zatím je to stále v začátcích, a dlouho bude, tři z kitů jsou z resinu, japonské Studio27, a jako obvykle to vyžaduje spoustu předělávek a vylepšení, aby to alespoň o něco víc odpovídalo skutečnosti. Čtvrtý kit, MP4-27, je od Fujimi, a když jsem to začal zkusmo sestavovat a vylamovat, liboval jsem si, jak to proti resinu krásně jde - než mě Michal Doskočil ujistil, že to o nic jednodušší nebude.
Co vedlo nejpomalejšího modeláře světa roztahat čtyři auta najednou, těžko říct... Možná jsem chtěl v letošní tristní sezóně McLaren svou troškou podpořit (to už se asi nepovedlo a teď už je to passé), možná chtěl poctít McLaren k 50. výročí založení stáje, každopádně tohle hned tak hotové nebude, prozatím se kromě rytí, které tak zpola hotovo, trápím s doděláváním a laděním prvního auta. Mimochodem, touhle fotkou to asi vzniko, tak dlouho jsem se jí kochal, až jsem to musel vytáhnout z krabic:
Takže - zprava na modelářské fotce:
2009 - McLaren MP4-24, po vyčerpávajícím souboji mezi McLarenem a Ferrari v roce 2008 a velkých změnách v technických pravidlech nezbylo jaksi (ani u Ferrari) technických zdrojů na řádný vývoj auta pro rok 2009, a podle toho to vypadalo, Hamilton sice nakonec ukořistil dvě vítězství, ale na Brawn a Red Bull, které se nejlépe utkaly s difuzoru se týkající dírou v pravidlech, to nestačilo ani zdaleka. Hamilton tak zakončil sezónu na 5. místě, McLaren s velkým odstupem na třetím místě v konstruktérech.
2010 - McLaren MP4-25, po dvou letech zase povedené auto, technická inovace nazvaná F-duct (nebo, jak by řekl pán z TV Nova - systém pro přerušování proudění vzduchu na zadní křídlo ) byl záhy kopírována většinou týmů. Celkem pět vítězství, v první půlce sezóny měl poměrně překvapivě nad Hamilton navrch z Brawnu přišedší čerstvý mistr světa Button. Bohužel, to že se o body prali dva rovnocenní jezdci, a to, že z Hamiltona se postupně stávala spíš celebrita než jezdec Formule 1 a spolu s pár hloupými chybami to na Red Bully a Alonsa bohužel nestačilo. Vítěství v Belgii jsem ale měl tu čest být přítomen, takže přikládám vlastní foto . Rok skončil 4. místem pro Hamiltona, v poháru konstruktérů byl McLaren 2. za Red Bullem...
2011 - McLaren MP4-26, experiment s autem a výfukovým systémem hrozil, že rok pro McLaren začne fiaskem, ale nakonec se 26tku podařilo poměrně dobře vyladit a posbírala celkem 6 vítězství, včetně toho v historicky nejdelším závodě v Kanadě, která s přerušením trvala 4 hodiny a Button v ní ukořistil na zmoklé trati vítězství předjetím v posledním kole. Bohužel se o úspěchy opět dělil Button s labilním Hamiltonem, a bohužel stál na druhé straně barikády Vettel s neporazitelným Red Bullem, z 19 závodů vyhrál Vettel 11, jezdci McLarenu po 3, Alonso a Webber po 1... Nuda jako letos a pro McLaren druhé místo v jezdcích i konstruktérech.
2012 - McLaren MP4-27, při předsezónních testech a prvním závodě to vypadalo, že McLaren nedá v roce 2012 nikomu šanci, bohužel převaha vydržela být drtivou pouze v prvním závodě... Sezóna měla v prvních 7 závodech pokaždé jiného vítěze, a samotný McLaren se v první půlce moc nevytáh, po jedné výhře si sice rozdělili oba jezdci, ale kdeže byla převaha z předsezónních testů... Pro druhou půlku roku se jakž takž auto dostalo zpět do formy, ale stačilo to pouze na 4. a 5. místo v jezdcích, a 3. mezi stájemi.
Co se bude s tímhle tématem dít, je zatím ve hvězdách, každopádně:
a) to bude trvat dlouho, dělám si na tom jen tak podle chuti v mezičase mezi ostatními modely
b) brzo se to může změnit v pentathlon, Studio už chystá MP4-28
c) celkem se těším, až vyzkouším pořádný chrom, ale zrovna tak je možné, že po prvním zkušebním nástřiku to půjde rychle zase do šuplíku
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: McLaren Quadriatlon - 2009-2012
Zase budu mít kam koukat ... Já mám už rok rozdělanou Fujimi a několik let MP 4/21 a MP 4/23 a kvůli chromu jsem stále na začátku... Těším se, že mě rozhoupáš to dodělat...
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: McLaren Quadriatlon - 2009-2012
no je jasné, že to bude na dlouho. Ale je to paráda, takhle vidět ty monokoky u sebe ... Tak jen přeji, ať to baví co nejvíce. Já chci toho svýho dovézt na Prosek ....
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
- PeťoWRC
- Příspěvky: 821
- Registrován: pon úno 06, 2012 12:37 pm
- Bydliště: gaštanová 4,Spišská Nová Ves,05201
Re: McLaren Quadriatlon - 2009-2012
To zas bude masaker..
Re: McLaren Quadriatlon - 2009-2012
Tohle už bude chtít Dalův odborný dozor, na toto bych neměl nervy
Nobody is perfect but I'm pretty fucking close...
Re: McLaren Quadriatlon - 2009-2012
Na tohle ti držim palce a těšim se na další progress.
Takhle z dálky nevypadaj ty modely S27 špatně, co se týče spár
A je hrozně zajímavý vidět všecky monokoky vedle sebe - jak se všecky liší.
Takhle z dálky nevypadaj ty modely S27 špatně, co se týče spár
A je hrozně zajímavý vidět všecky monokoky vedle sebe - jak se všecky liší.
Příspěvků: 7
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků