Registrovat

Reynard 89D, team Middlebridge, 1989, Hasegawa 1/24

Uživatelský avatar
Příspěvky: 2954
Registrován: pon úno 06, 2012 2:33 pm
Bydliště: Brno/Olšany

Reynard 89D, team Middlebridge, 1989, Hasegawa 1/24

Příspěvekod Matwej » sob zář 14, 2024 9:13 pm

Mezinárodní automobilová federace vytvořila pro rok 1985 novou formulovou disciplínu, která se měla stát finálním krokem k přípravě jezdců pro Formuli 1. Formule 2, která tuto funkci plnila v předešlých letech se stala příliš drahou a začali ji ovládat velcí výrobci. Formule 3000 měla nabídnout rychlejší a hlavně levnější variantu závodění. Formule 3000, nahrazující Formuli 2, byla pojmenována takto, protože motory používané v počáteční fázi byly 3 litrové (3000 cc) Cosworth DFV. V prvních letech to byla především značka March, která udávala tón za asistence značky Ralt. První koncepce jejich vozů vycházely z existujících vozů Formule 2, zatímco vozy Lola byly velmi podobné vozům Indy car. Několik menších týmu se pokusilo nasadit zastaralé vozy Formule 1, ale ani to nepřineslo mnoho úspěchu. Ke zlomu došlo v roce 1988, kdy do série vstoupil Reynard se zcela novou koncepcí závodních vozů. Až o 2 roky později se prosadily i značky jako je Lola, Footwork či Dallara.
Poslední ročník Formule 3000 se uskutečnil v roce 2004, od roku 2005 se jezdil seriál GP2, který byl v roce 2017 nahrazen obnovenou Formulí 2.
Tak tolik všeobecná historie.
V r.1989 běžel pohár F3000 již pátým rokem. Jelo se 10 závodních víkendů. Závodní team Middlebridge Racing se "potácel" vprostřed výsledkového pole. Lépe na tom byl Mark Blundell skončil 14.v celkovém hodnocení jezdců, než Phlill Andrews který ale byl "kmenovým" jezdcem. Blundell v sezóně získal 3.místo v Silverstone,6.místo v Pau, 5.místo v Birminghamu a 6.místo v Dijonu. Vůz jež je předlohou modelu byl používaný až v druhé půlce sezóny. Konkrétně ze závodu na okruhu Birmingham.

Model jako takový je stavebnice Hasegawa upravená resinovými díly na "Evropu" (jiné disky kol a hlava válců COSWORTH) a upravenými díly (jinačí výfuky) . Na rozdíl od Loly T90/50 je tento model pohoda stavět . Vše docela pasuje a sedí. Samozřejmě je třeba u stavby trochu i přemýšlet, zvlášť pokud stavíte vůz s otevřeným motorovým prostorem. No a pokud to nepokaňháte jak já, budete mít hodně hezký model. :-D










Uživatelský avatar
Příspěvky: 2954
Registrován: pon úno 06, 2012 2:33 pm
Bydliště: Brno/Olšany

Re: Reynard 89D, team Middlebridge, 1989, Hasegawa 1/24

Příspěvekod Matwej » sob zář 14, 2024 9:21 pm

Pokračování






Model jsem stavěl hlavně proto aby jsem si ověřil ,že mé obtisky sedí jak mají a taky proto, že se mi líbí předloha. No, ono to původně bylo obráceně.
Výsledek stavby jsem sem dal proto ,že zde to zná již spousta lidí a na FB máme uzavřenou skupinu....

Site Admin
Uživatelský avatar
Příspěvky: 1962
Registrován: pát led 27, 2012 3:10 pm
Bydliště: Třemošná

Re: Reynard 89D, team Middlebridge, 1989, Hasegawa 1/24

Příspěvekod Sumak » ned zář 15, 2024 7:01 pm

výsledek nakonec velice slušný =D> =D> =D> =D>
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.

KPM Kaznějov
PADDOCK magazine

Zpět na Galerie

Kdo je online

Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník