BMW 635 CSi, Enge/Vojtěch, GP Brno 1983, Tamiya 1/24
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Ten technický lieh nie je najlepšia voľba, tiež som ho používal na riedenie akrylov od Tamky, ale s origo riedidlom som dosiahol oveľa lepšie výsledky.
Ján Hanuska
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Taky ředím akrylky od Tamky lihem
Akorát slyším poprvé, že Zero barva je lesklá, měl jsem za to, že jsou všechny matný Teď už je pozdě radit, ale když má kastle víc barev, tak vždy lehce zalakuju (ideálně sprejem) tu, která zabírá největší plochu, reps. podkladovou barvu. Pak se líp opravují přechody, protože max. probrousíš trochu laku a ne barvu. Držím palce, zatím to máš parádní...
Akorát slyším poprvé, že Zero barva je lesklá, měl jsem za to, že jsou všechny matný Teď už je pozdě radit, ale když má kastle víc barev, tak vždy lehce zalakuju (ideálně sprejem) tu, která zabírá největší plochu, reps. podkladovou barvu. Pak se líp opravují přechody, protože max. probrousíš trochu laku a ne barvu. Držím palce, zatím to máš parádní...
Nobody is perfect but I'm pretty fucking close...
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Pokud jde o ředění akrylů od Tamky, tak si mě s obyčejným technickým lihem dost překvapil, čekal jsem spíš isoprophylalkohol nebo čistej lékařskej líh. Denaturák je docela humus, vhodnej tak na čištění pistole. Pak se nediv, že ti to dělá takovouhle paseku.
Barvy od Zera jsou podle mých zkušeností spíš polomatný. lesklý to rozhodně není, úplně matný taky ne.
Barvy od Zera jsou podle mých zkušeností spíš polomatný. lesklý to rozhodně není, úplně matný taky ne.
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Mi to nedělá žádnou paseku Tamka je XF a tudíž primárně matná. Nikdy jsem s technickým lihem neměl problém. A to ho používám na Tamky cca 15let min.
Zero jsou přesněji ,jak píše Michal polomatné. Překvapilo mne ,že ta Rothmans modrá jde lihem umýt ( není ve skle ,ale v plastové flaštičce) .
Hrany barev až tak neřeším,protože když to stříknu lakem a pak zbrousím dostanu hladkou plochu tak jako tak. Zvolím pro první nástřik postup co tu psal Koudy a to zalakovat prvně bílou a v následné vrstvě pak všechny barvy.
S tím lakem na bílou a následně pak vymaskování pro další barvy jsem to trochu prokaučoval .
Ale alespoň jsem o tom přemýšlel .... Realita pak byla jiná.
Zero jsou přesněji ,jak píše Michal polomatné. Překvapilo mne ,že ta Rothmans modrá jde lihem umýt ( není ve skle ,ale v plastové flaštičce) .
Hrany barev až tak neřeším,protože když to stříknu lakem a pak zbrousím dostanu hladkou plochu tak jako tak. Zvolím pro první nástřik postup co tu psal Koudy a to zalakovat prvně bílou a v následné vrstvě pak všechny barvy.
S tím lakem na bílou a následně pak vymaskování pro další barvy jsem to trochu prokaučoval .
Ale alespoň jsem o tom přemýšlel .... Realita pak byla jiná.
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Ještě to není úplně hotovo, na 100% musím opravit přední kapotu. .....
jak jsem se dostal do tohoto bodu napíši večer... ....,ale již nyní mohu říci, že ač jsem se snažil, zdatně sekunduji takovým velikánům jako je Studio_27, Renessaince nebo REJI Model.
Mi alespoň žádná reklama nechybí.
Moje touha po dokonalosti však dostala pořádně zabrat.
Na druhou stranu, obtisky jako takové jsou super,super,super.
jak jsem se dostal do tohoto bodu napíši večer... ....,ale již nyní mohu říci, že ač jsem se snažil, zdatně sekunduji takovým velikánům jako je Studio_27, Renessaince nebo REJI Model.
Mi alespoň žádná reklama nechybí.
Moje touha po dokonalosti však dostala pořádně zabrat.
Na druhou stranu, obtisky jako takové jsou super,super,super.
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Tohle to auto je snad prokleté....
Když jsem přestříkal všechny podbroušené místa a opravil bílou, chystal jsem se stříknout lak. Protože vím, jaký je SuperClear a jeho ředidlo, dryják a rozpouštědlo, řekl jsem si ,že vyčistím pistoli aby z ní nelétal bordel. Oddělal jsem nádobku a kompletně pistoli vyčistil, prostříknul ředidlem a nádobku vrátil. Pak jsem nalil lak v poměru 1:4 k ředidlu a odstříknul trochu bokem. Pak jsem namířil na kapotu a .... ano, tryskou vyletěl rozleptaný cucek staré barvy s lakem. . Říkal jsem si ,že se nic neděje ,ale bohužel bordel létal v různých intervalech dál a většinou když jsem už měl plochu pokrytu novým lakem.
Problém byl v té nádobce, kterou jsem před čištěním odejmul. Uvnitř byla čistá ,ale zapomněl jsem zvenku na dosedací plochu kanálku u trysky....
Tak jsem milý lak nechal zaschnout a vytvrdnout . Pak zase zbrousil, znova opravil barevná pole, opravil bílou a slávanazdarvýletu po vyčištění pistole opět nanesl lak . Krása. Lak se mi si myslím povedl. Aby ne, podklad byl již několikanásobným broušením krásně hladký. Dva dny jsem jej nechal ztvrdnout.
Dneska jsem měl jiné plány ,ale člověk míní - zákazník mění. Co s volnem...
Dal jsem se konečně do dekálování.
Po zkušenostech s obtiskama na Jaga jsem napustil horkou vodu. Vystřihl obtisk na dveře. Dal na vodní hladinu,obtisk se snad během dvou, tří vteřin stočil a narovnal zpět. Už jsem jej chtěl vytáhnout aby se obtisk uvolnil venku na stole,ale nebylo co lovit, protože podkladový papír šel ke dnu a obtisk plaval na hladině. V okamžiku, kdy jsem strčil pinzetu do vody, aby jsem papír vylovil a obtisk zachytil zpět, se obtisk vlivem povrchového pnutí "nasáknul" na pinzetu. P*ča. Ještě že jsem měl další aršík načnutý z předešlého zkoušení barvy. Zaběhl jsem si pro něj a obtisk znovu vystřihl a nanesl na pravé dveře auta. Po nanesení jsem zjistil, že jsem udělal chybku při tvorbě a nechal jsem velké rozestupy mezi reklamami. Páně Bodeček moji chybu podtrhnul tím ,že všechny reklamy i se startovním číslem spojil do jednoho kusu. Kůůůů*rva, p*ča. Tak třetí aršík a dveře rozstříhat po reklamách a postupně nanést . Pak už to šlo jako na drátkách. Voda ochladla na cca 35°C A obtisky byly "pevnější" . Trochu mi nesedí reklama KAMEI ,ale to není tak hrozné. Pak jsem se rozhodl dát tam reklamu OWESCO a té jak by se tam nechtělo. Navíc je to černé písmo a pokládá se to do tmavě modrého pole. I když mám na aršíku nápisy pro jistotu dva, oba jsem "zrušil" Jednou se mi při manipulaci zaseknul o hranu "víčka nádrže"(původního) a po druhé jsem jej při usazování usadil křivě. Třetí už byl bez problému ,i když docela zaniká na té modré... Pak nápis ELITEX.... Chtěl by o cca 1mm "stlačit" Důkaz ,že "honění milimetrů" není samoúčelné. Nafackoval bych si ,ale to nejhorší mělo přijít....
Dal jsem se do přední kapoty. Rozstřihl logo Kneissl a nanesl na oba díly tak jak má být. Pak jsem vzal start.číslo a když jsem jej usazoval, nějak mi pořád nesedělo polohou na kapotě. Našel jsem taknějak nejblížší polohu usadil jej. A pak jsem vzal logo KAMEI a zjistil..... za doprovodu celého vykřičeného domu a možná celého St.Pauli .... že jej nemám kam usadit.
Rezignoval jsem a jak jsem byl přemotivován tak jsem spadnul do "depky" .
Kapotu budu opravovat na popáté.....
Druhá strana auta už byla pohoda.
Dveře jsem nanesl po celcích. Jen bílý obtisk Pirelli jsem musel na podruhé ,protože první jsem tak dlouho "ladil" na místo až jsem jej zničil(zkroutil a potrhal),ale měl jsem dostatek záložních. Zbytek pohoda. Přední spoiler bez problémů a na 1**
Z tohoto zážitku dekálování mám několik poznatků:
- tyto obtisky potřebují vlažnou vodu. V teplé příliš měknou a natahují se.
- jsou hodně tenké a krycí lak je udělán "od ztracena". Po nanesení a přejetí "vodičkami" se zažerou do podkladu a v podstatě se srovnají s povrchem
- pro příště musím přesně označit co a jak má být zalakováno
- zapracovat poznatky a své chyby do návodu...
- vysr*t se na tvorbu svých obtisků a raději kafrat o tom jak jiní to mají blbě . A jak je to hrozné ....
- nepřekračovat počet 20 smajlíků na příspěvek
Těm co dočetli až sem se omlouvám za čas, ale musel jsem se z toho trochu vypsat. Žena mne sice z depky "vytáhla" , ale pak následuje fáze "podělení se o ..." tak to tu padlo na Vás.
pokračováním bude kapota...
Když jsem přestříkal všechny podbroušené místa a opravil bílou, chystal jsem se stříknout lak. Protože vím, jaký je SuperClear a jeho ředidlo, dryják a rozpouštědlo, řekl jsem si ,že vyčistím pistoli aby z ní nelétal bordel. Oddělal jsem nádobku a kompletně pistoli vyčistil, prostříknul ředidlem a nádobku vrátil. Pak jsem nalil lak v poměru 1:4 k ředidlu a odstříknul trochu bokem. Pak jsem namířil na kapotu a .... ano, tryskou vyletěl rozleptaný cucek staré barvy s lakem. . Říkal jsem si ,že se nic neděje ,ale bohužel bordel létal v různých intervalech dál a většinou když jsem už měl plochu pokrytu novým lakem.
Problém byl v té nádobce, kterou jsem před čištěním odejmul. Uvnitř byla čistá ,ale zapomněl jsem zvenku na dosedací plochu kanálku u trysky....
Tak jsem milý lak nechal zaschnout a vytvrdnout . Pak zase zbrousil, znova opravil barevná pole, opravil bílou a slávanazdarvýletu po vyčištění pistole opět nanesl lak . Krása. Lak se mi si myslím povedl. Aby ne, podklad byl již několikanásobným broušením krásně hladký. Dva dny jsem jej nechal ztvrdnout.
Dneska jsem měl jiné plány ,ale člověk míní - zákazník mění. Co s volnem...
Dal jsem se konečně do dekálování.
Po zkušenostech s obtiskama na Jaga jsem napustil horkou vodu. Vystřihl obtisk na dveře. Dal na vodní hladinu,obtisk se snad během dvou, tří vteřin stočil a narovnal zpět. Už jsem jej chtěl vytáhnout aby se obtisk uvolnil venku na stole,ale nebylo co lovit, protože podkladový papír šel ke dnu a obtisk plaval na hladině. V okamžiku, kdy jsem strčil pinzetu do vody, aby jsem papír vylovil a obtisk zachytil zpět, se obtisk vlivem povrchového pnutí "nasáknul" na pinzetu. P*ča. Ještě že jsem měl další aršík načnutý z předešlého zkoušení barvy. Zaběhl jsem si pro něj a obtisk znovu vystřihl a nanesl na pravé dveře auta. Po nanesení jsem zjistil, že jsem udělal chybku při tvorbě a nechal jsem velké rozestupy mezi reklamami. Páně Bodeček moji chybu podtrhnul tím ,že všechny reklamy i se startovním číslem spojil do jednoho kusu. Kůůůů*rva, p*ča. Tak třetí aršík a dveře rozstříhat po reklamách a postupně nanést . Pak už to šlo jako na drátkách. Voda ochladla na cca 35°C A obtisky byly "pevnější" . Trochu mi nesedí reklama KAMEI ,ale to není tak hrozné. Pak jsem se rozhodl dát tam reklamu OWESCO a té jak by se tam nechtělo. Navíc je to černé písmo a pokládá se to do tmavě modrého pole. I když mám na aršíku nápisy pro jistotu dva, oba jsem "zrušil" Jednou se mi při manipulaci zaseknul o hranu "víčka nádrže"(původního) a po druhé jsem jej při usazování usadil křivě. Třetí už byl bez problému ,i když docela zaniká na té modré... Pak nápis ELITEX.... Chtěl by o cca 1mm "stlačit" Důkaz ,že "honění milimetrů" není samoúčelné. Nafackoval bych si ,ale to nejhorší mělo přijít....
Dal jsem se do přední kapoty. Rozstřihl logo Kneissl a nanesl na oba díly tak jak má být. Pak jsem vzal start.číslo a když jsem jej usazoval, nějak mi pořád nesedělo polohou na kapotě. Našel jsem taknějak nejblížší polohu usadil jej. A pak jsem vzal logo KAMEI a zjistil..... za doprovodu celého vykřičeného domu a možná celého St.Pauli .... že jej nemám kam usadit.
Rezignoval jsem a jak jsem byl přemotivován tak jsem spadnul do "depky" .
Kapotu budu opravovat na popáté.....
Druhá strana auta už byla pohoda.
Dveře jsem nanesl po celcích. Jen bílý obtisk Pirelli jsem musel na podruhé ,protože první jsem tak dlouho "ladil" na místo až jsem jej zničil(zkroutil a potrhal),ale měl jsem dostatek záložních. Zbytek pohoda. Přední spoiler bez problémů a na 1**
Z tohoto zážitku dekálování mám několik poznatků:
- tyto obtisky potřebují vlažnou vodu. V teplé příliš měknou a natahují se.
- jsou hodně tenké a krycí lak je udělán "od ztracena". Po nanesení a přejetí "vodičkami" se zažerou do podkladu a v podstatě se srovnají s povrchem
- pro příště musím přesně označit co a jak má být zalakováno
- zapracovat poznatky a své chyby do návodu...
- vysr*t se na tvorbu svých obtisků a raději kafrat o tom jak jiní to mají blbě . A jak je to hrozné ....
- nepřekračovat počet 20 smajlíků na příspěvek
Těm co dočetli až sem se omlouvám za čas, ale musel jsem se z toho trochu vypsat. Žena mne sice z depky "vytáhla" , ale pak následuje fáze "podělení se o ..." tak to tu padlo na Vás.
pokračováním bude kapota...
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
seš prostě bojovník a ten model musíš mít perfektní, tak musíš ... Alespoň můžeš opravit tu šířku bílého proužku, na kapotě to řvalo nejvíc . Držim palce, je to pěkná odyssea .
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Bohužel to bude problém. On totiž je model o cca 1,5mm na obě strany širší než by měl být a bohužel se to projevuje právě v těch pruzích. Chybka je ve vzdálenosti světel od kraje "ledvin" a šířce středu samotného .
Ale uvidím, zkusím to nějak opticky "začarovat" .
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Že je třeba mít při stříkání min. "náhubek" nám Ron již vysvětlil, komu to není jasné zde malý důkaz:
maska vlevo je po všech pracích na bavoráku.
K mé spokojenosti jsem opravil přední pruhy. Tedy jejich délky a zkosení.
Nanesl jsem obtisky a zalakoval. Ale asi jsem spěchal a barva nebyla dostatečně "vyzrálá" a tak mi to po dvou dnech (kdy vše bylo v naprostém pořádku) udělalo toto:
Popraskalo to jak když se láme led či tříští sklo. Hodil jsem to na topení a trochu to zmizlo,ale budu to muset přebrousit a "nějak opravit" (snad to nebude brzdovka)
Moje touha po dokonalosti mi nedala spát a udělal jsem si obtisky na disky
a též nový nápis ELITEX který více odpovídá histor.realitě.
maska vlevo je po všech pracích na bavoráku.
K mé spokojenosti jsem opravil přední pruhy. Tedy jejich délky a zkosení.
Nanesl jsem obtisky a zalakoval. Ale asi jsem spěchal a barva nebyla dostatečně "vyzrálá" a tak mi to po dvou dnech (kdy vše bylo v naprostém pořádku) udělalo toto:
Popraskalo to jak když se láme led či tříští sklo. Hodil jsem to na topení a trochu to zmizlo,ale budu to muset přebrousit a "nějak opravit" (snad to nebude brzdovka)
Moje touha po dokonalosti mi nedala spát a udělal jsem si obtisky na disky
a též nový nápis ELITEX který více odpovídá histor.realitě.
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
no držme palce, pak už jen modlení, ať už se to povede . Nemá ten bílý pruh mít konstantní šířku ? Jsi si jistý sbíhavostí ?
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Trošku mimo téma.
Vím, že sem chodíš a tak se připomenu tady....na MF máš SZ ohledně BMW už pár dní......
Vím, že sem chodíš a tak se připomenu tady....na MF máš SZ ohledně BMW už pár dní......
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Sorry Bazi ,ale po tom šíleném experimentu co provedli na MF se vzhledem to nezobrazuje nové zprávy výzvou ,ale jen kdesi na boku a to je mimo mé zorné pole.
Napíši ti SZ s pokyny .
Ještě jednou promiň.
Napíši ti SZ s pokyny .
Ještě jednou promiň.
Re: BMW 635 CSi, Tamiya 1/24, GP Brno 1983
Já to zprvu taky nemohl najít, ale pak jsem si toho na pravé straně všiml a zase tak zásadní změny mě tam na MF nepřijdou.
Jen to trochu jinak seřadily.
Jen to trochu jinak seřadily.
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník