Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Tamiya
Příspěvků: 22
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Tamiya
Před nějakými třemi léty ,kdy jsem si postavil první model auta ,jsem se rozhodl ,že se budu snažit stavět vozy účastnící se buď Barumky nebo GP Brno (verze okruhu r.1975-86),jsem jako druhý model chtěl udělat 911ku posádky Valoušek/Jirátko z r.1983. Znalosti jsem měl chabé (myslel jsem si ,že spodní část auta byla modrá ), podklady téměř žádné a nikdo kdo by rozumně pomohl.....
Toto byl prvotní podklad:
ještě na MF jsem získal tuto fotku z videa:
a ještě v knihách objevil:
Psal jsem panu Valouškovi, ale bez výsledku. Ne že by nechtěl ,ale dle jeho slov, celý fotografický archiv vzal za své při povodních r.1997...
Přislíbil ,že se přeptá ještě páně Jirátka zda něco nemá. Ale zatím bez výsledku. Našel jsem i firmu FAMARCAR v Monze jistého p.Fabrícia ...... Auto bylo opravdu od jeho firmy zapůjčeno Slušovicím (potažmo p.Valouškovi st. ) a fotky má, ale ne na to období v ČSSR.
Velké díky patří Vítkovi (nick na MF ) který mne zprostředkoval kontakt na pána s archivem BR... ... A dostal jsem potřebné . Bohužel nemohu poskytnout z toho množství, co jsem získal, více než tuto fotku:
Toto je vlastně první model kde mám své obtisky hotovy ještě před stavbou. A z dnešního pohledu (nyní dělám na obtiscích BMW635, r.1983, Dietera Qestera ) , logo f.Italcomma, byla jednoduchá vektorová věcička....
Do modelu jsem poprvé "říznul" v dubnu na Wotvíráku.
Model je Tamiya z r.2005 a je to spíše Klick/klack. To ovšem neznamená, že by model byl nějaký mizerný .
Bohužel je to Turbo model 88 a Valoušek jezdil na modelu 76 pozdějšho provedení . Liší se to vizuálně v předním "lízátku", spodní části nárazníku, zrcátkách, předních blinkrech. Zadní"velrybí ploutev " je stejná.
Tamkový model je civilní verze a tak je třeba upravit vnitřek na závodní verzi "demontováním" zadních sedaček.
Kastle modelu je plná dělících rovin a navíc ze stříbrně barveného plastu .
Toto byl prvotní podklad:
ještě na MF jsem získal tuto fotku z videa:
a ještě v knihách objevil:
Psal jsem panu Valouškovi, ale bez výsledku. Ne že by nechtěl ,ale dle jeho slov, celý fotografický archiv vzal za své při povodních r.1997...
Přislíbil ,že se přeptá ještě páně Jirátka zda něco nemá. Ale zatím bez výsledku. Našel jsem i firmu FAMARCAR v Monze jistého p.Fabrícia ...... Auto bylo opravdu od jeho firmy zapůjčeno Slušovicím (potažmo p.Valouškovi st. ) a fotky má, ale ne na to období v ČSSR.
Velké díky patří Vítkovi (nick na MF ) který mne zprostředkoval kontakt na pána s archivem BR... ... A dostal jsem potřebné . Bohužel nemohu poskytnout z toho množství, co jsem získal, více než tuto fotku:
Toto je vlastně první model kde mám své obtisky hotovy ještě před stavbou. A z dnešního pohledu (nyní dělám na obtiscích BMW635, r.1983, Dietera Qestera ) , logo f.Italcomma, byla jednoduchá vektorová věcička....
Do modelu jsem poprvé "říznul" v dubnu na Wotvíráku.
Model je Tamiya z r.2005 a je to spíše Klick/klack. To ovšem neznamená, že by model byl nějaký mizerný .
Bohužel je to Turbo model 88 a Valoušek jezdil na modelu 76 pozdějšho provedení . Liší se to vizuálně v předním "lízátku", spodní části nárazníku, zrcátkách, předních blinkrech. Zadní"velrybí ploutev " je stejná.
Tamkový model je civilní verze a tak je třeba upravit vnitřek na závodní verzi "demontováním" zadních sedaček.
Kastle modelu je plná dělících rovin a navíc ze stříbrně barveného plastu .
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Dneska jsem Svátek práce oslavil stříknutím základu na kastli a vnitřní prostor, kam jsem dal novou podlahu.
Kastle
Kastle
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Na základě nejen této fotky vím ,že vnitřek auta byl červený a kastle nejspíše taky, ale byla přestříkána (zřejmě po opravě) téměř k spodním lemům.
takže vnitřek v červené (Air Vallejo 71-003)
stejně jako vnitřek kastle
Na fotkách co mám je vidět ,že Jirátko má jinou sedačku než Valoušek. Našel jsem ve vrakovišti nejpodobnější. Levá je pro řidiče a pravá pro spolujezdce.
Spolujezdcova možná bude ještě upravena.
I když nejspíš byla zadní strana natřena černou, zkusím si zaexperimentovat a udělat laminát (taková ta zvláštní žlutá)
Základ jsem dal Tamiya XF-61
Chtěl bych si odzkoušet punčochovou metodu. Sice nemám Ronovi pančochy ,ale ......
..... uvidíme .
takže vnitřek v červené (Air Vallejo 71-003)
stejně jako vnitřek kastle
Na fotkách co mám je vidět ,že Jirátko má jinou sedačku než Valoušek. Našel jsem ve vrakovišti nejpodobnější. Levá je pro řidiče a pravá pro spolujezdce.
Spolujezdcova možná bude ještě upravena.
I když nejspíš byla zadní strana natřena černou, zkusím si zaexperimentovat a udělat laminát (taková ta zvláštní žlutá)
Základ jsem dal Tamiya XF-61
Chtěl bych si odzkoušet punčochovou metodu. Sice nemám Ronovi pančochy ,ale ......
..... uvidíme .
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Neboj to dáš,jen nezapomeň na to upozornit přítelkyni ať nevyleze na ulici s flekama
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
A nebo zkusit místo punčochy tohle : -))))))
- Přílohy
-
Michal Falta
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
To by mne žena zabila . Ty spoďáry jsou originál ze začátku minulého století.
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Experiment s punčochami se nevyvedl. Musím se ještě naučit jak to napnout aby vzorek byl stabilní.
Tak jsem to nalakoval "smoukem" , ale nějak spokojen nejsem.....
Do vany kokpitu jsem natahal pár drátků, udělal novou ruční brzdu a řadící páku. Volant jsem nechal původní, z vrakoviště jsem dodal tripmaster. Ke spolujezdci jsem dal hasičák. Mám dojem ,že tehdy centrální hasící systém ani rallye Porsche neměly.
ze staré leukoplasti jsem nařezal popruchy bezpečnostních pásů a osadil je přezkami a úchyty. Podle fotky tam byly červené "Sabelt".
Jen nevím kam byly kotveny, zda do kastle nebo dozadu na klec. Jednodušší pro mne je na kastli.
Karoserie dostala jeden nástřik základní barvou Dupli (je to pro mne rychlejší ).
a po vyschnutí první vrstvu řídkou bílou.
Protože je model "klik-klak" jde práce velmi pěkně od ruky.
Podvozek je v (původní) barvě kastle.
pohrál jsem si s pistolí a ředěnou černou ...
docela se mi to líbí.
Kola mám v barvě též. Původní chrom jsem hodil dolů a nastříkal to chromem od Gunze. Vnitřky dle fotek jsou černé bez značek Porsche.
Další díly podvozku mám v barvě . Díl tlumiče výfuku jsem upravil aby více "zalezl" do výřezů v karoserii . Odvrtal jsem koncovky výfuků a upravil je.
Jako poslední obrázek dávám koláž z původní fotky s důležitými detaily vztahujícími se ke stavbě.
Tak jsem to nalakoval "smoukem" , ale nějak spokojen nejsem.....
Do vany kokpitu jsem natahal pár drátků, udělal novou ruční brzdu a řadící páku. Volant jsem nechal původní, z vrakoviště jsem dodal tripmaster. Ke spolujezdci jsem dal hasičák. Mám dojem ,že tehdy centrální hasící systém ani rallye Porsche neměly.
ze staré leukoplasti jsem nařezal popruchy bezpečnostních pásů a osadil je přezkami a úchyty. Podle fotky tam byly červené "Sabelt".
Jen nevím kam byly kotveny, zda do kastle nebo dozadu na klec. Jednodušší pro mne je na kastli.
Karoserie dostala jeden nástřik základní barvou Dupli (je to pro mne rychlejší ).
a po vyschnutí první vrstvu řídkou bílou.
Protože je model "klik-klak" jde práce velmi pěkně od ruky.
Podvozek je v (původní) barvě kastle.
pohrál jsem si s pistolí a ředěnou černou ...
docela se mi to líbí.
Kola mám v barvě též. Původní chrom jsem hodil dolů a nastříkal to chromem od Gunze. Vnitřky dle fotek jsou černé bez značek Porsche.
Další díly podvozku mám v barvě . Díl tlumiče výfuku jsem upravil aby více "zalezl" do výřezů v karoserii . Odvrtal jsem koncovky výfuků a upravil je.
Jako poslední obrázek dávám koláž z původní fotky s důležitými detaily vztahujícími se ke stavbě.
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Obtisky nachystány na vytištění.
je to jen výřez
Sestaven podvozek
trochu jsem si hrál s pigmenty a znázorněním odřenin (decentně)
Začal jsem vyrábět "klec"
Dumám jak udělat síťovku na helmy (a zda-li ji vůbec dělat)
je to jen výřez
Sestaven podvozek
trochu jsem si hrál s pigmenty a znázorněním odřenin (decentně)
Začal jsem vyrábět "klec"
Dumám jak udělat síťovku na helmy (a zda-li ji vůbec dělat)
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Rychlý postup, pracovní tempo se zvětšuje , ModellBrno se blíží.....
Slunce nesvítí, venku zima, očekávaný klid v práci se nedostavuje .....
Fotky jsou nic moc, omlouvám se -
Klec dokončena a napasována na kastli, tak aby nezavazela oknům.
Kastle je v bílé (XF-2)
vymaskováno pro nástřik černou
hotová střecha auta a zadní mřížka (ostatní černé věci budou matnou černou - guma )
a po nástřiku červenou
Nyní to schne .
Mám dotaz na zkušenější .
Bylo možné mít v autě dva druhy provedení bezpečnostních pásů (např. na jedné sedačce čtyřbodový systém a na druhé pětibodový ) ?
Slunce nesvítí, venku zima, očekávaný klid v práci se nedostavuje .....
Fotky jsou nic moc, omlouvám se -
Klec dokončena a napasována na kastli, tak aby nezavazela oknům.
Kastle je v bílé (XF-2)
vymaskováno pro nástřik černou
hotová střecha auta a zadní mřížka (ostatní černé věci budou matnou černou - guma )
a po nástřiku červenou
Nyní to schne .
Mám dotaz na zkušenější .
Bylo možné mít v autě dva druhy provedení bezpečnostních pásů (např. na jedné sedačce čtyřbodový systém a na druhé pětibodový ) ?
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
To máš podle skutečnosti? V tom porschi to tak bylo?Těžko říct,chtělo by to,podívat se do tehdejších předpisů,ale myslím,že v té době to bylo realné...
RACING IS LIFE! ANYTHING THAT HAPPENS BEFORE OR AFTER IS JUST WAITING
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Matěji paráda , to mi musíš dát okopírovat , teda , že ho udělám podle tebe
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Škorpíku určitě nějaká sada mi přebyde.
Tedy pokud jsi myslel obtisky na Valouškovi Porsche .
V tom spěchu se stihnutím termínu jsem zapoměl, že model 76 nemá boční blinkry na kastli ,ale v nárazníku (tam je mám) a tudíž jsem musel lepit, tmelit, brousit...
Když už jsem měl šmirgl v ruce přetáhl jsem střechu a ještě jednou ji stříkl černou,protože před tím tam byly nehezké matné a leské "mapy" .
Pak ještě jednou přední blatníky bílou a první vrstvu laku.
... a dnes jsem pokračoval obtiskama. Po 3hodinách práce...
Bohužel po zvážení reálně zůstavajícího času zjišťuji, že nějak nestíhám a potřebuji tak ještě cca 14 dnů.
No co, mohu udělat v SIGu zátiší tak jak jsem to vykouzlil s Jagem na akci Abajafans .
Navíc jsem zjistil jednu chybku v rozměření obtisků a musím ji ještě opravit i na svém kousku.
(sekl jsem se o 1,5mm ve velikosti písma v nápisu FAMACAR Monza na nárazníku)
Tedy pokud jsi myslel obtisky na Valouškovi Porsche .
V tom spěchu se stihnutím termínu jsem zapoměl, že model 76 nemá boční blinkry na kastli ,ale v nárazníku (tam je mám) a tudíž jsem musel lepit, tmelit, brousit...
Když už jsem měl šmirgl v ruce přetáhl jsem střechu a ještě jednou ji stříkl černou,protože před tím tam byly nehezké matné a leské "mapy" .
Pak ještě jednou přední blatníky bílou a první vrstvu laku.
... a dnes jsem pokračoval obtiskama. Po 3hodinách práce...
Bohužel po zvážení reálně zůstavajícího času zjišťuji, že nějak nestíhám a potřebuji tak ještě cca 14 dnů.
No co, mohu udělat v SIGu zátiší tak jak jsem to vykouzlil s Jagem na akci Abajafans .
Navíc jsem zjistil jednu chybku v rozměření obtisků a musím ji ještě opravit i na svém kousku.
(sekl jsem se o 1,5mm ve velikosti písma v nápisu FAMACAR Monza na nárazníku)
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
vypadá to krásně, jen dostříknout ten přední nárazník. Tak tam vem prostě rozestavěno, asi to tak také udělám, nějak jsem se přecenil s rychlostí . Toto by byla velká škoda uspěchat, rok911 ještě nekončí ....
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
Matwej píše:
Navíc jsem zjistil jednu chybku v rozměření obtisků a musím ji ještě opravit i na svém kousku.
(sekl jsem se o 1,5mm ve velikosti písma v nápisu FAMACAR Monza na nárazníku)
Tak tos mě u S27 takovejch seků mají
Ale jinak paráda a doufám,že to do soboty či pátku dáš.
Re: Porsche 911 Turbo, Barum rally ´83, Valoušek-Jirátko, Ta
beaver63 píše:Matwej píše:
Navíc jsem zjistil jednu chybku v rozměření obtisků a musím ji ještě opravit i na svém kousku.
(sekl jsem se o 1,5mm ve velikosti písma v nápisu FAMACAR Monza na nárazníku)
Tak tos mě u S27 takovejch seků mají
Ale jinak paráda a doufám,že to do soboty či pátku dáš.
No vezmu to i rozestavěné...
Já nejsem nějaké S27 .
Ani nechci. Já chci být lepší ......
Michal Doskočil píše:vypadá to krásně, jen dostříknout ten přední nárazník. Tak tam vem prostě rozestavěno, asi to tak také udělám, nějak jsem se přecenil s rychlostí . Toto by byla velká škoda uspěchat, rok911 ještě nekončí ....
To nedostříknuté je kvůli tomu ,že tam bude po laku matná černá co by plast(lízátko) a polomatná černá jakož to guma (těsnění "haubny" a harmonika na boku nárazníku).
Příspěvků: 22
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků