I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Příspěvků: 43
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Mezi tím vším jsem se začal věnovat dalším detailům. Z leptů jsem poskládal kryty podvozku ,který je sám o sobě mojí noční můrou. (to byl každý podvozek na letadle.)
Musím ,říci jak jsem se toho obával není to nic složitého. Edíci si dali záležet a tak to vše pasuje jedna báseň a navíc se to dá poskládat "na sucho" , pak nalepit kryty. Pak doplnit hadice a táhla ....
To výrobek f.Quickboost je dost na hov*o. Aby mi seděly trubky výfuků musel jsem celek výfuků spojených půlkruhem rozřezat na jednotlivé kusy a ty napasovat na díry, ale i tak
No ,snad se mi to povedlo...
Jako poslední krok postupu vpřed bylo vymaskování a stříknutí pruhů na směrovku.
Tak to je zatím vše.
Musím ,říci jak jsem se toho obával není to nic složitého. Edíci si dali záležet a tak to vše pasuje jedna báseň a navíc se to dá poskládat "na sucho" , pak nalepit kryty. Pak doplnit hadice a táhla ....
To výrobek f.Quickboost je dost na hov*o. Aby mi seděly trubky výfuků musel jsem celek výfuků spojených půlkruhem rozřezat na jednotlivé kusy a ty napasovat na díry, ale i tak
No ,snad se mi to povedlo...
Jako poslední krok postupu vpřed bylo vymaskování a stříknutí pruhů na směrovku.
Tak to je zatím vše.
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Zdá se, že špička servisácké sezóny je snad úspěšně za mnou a objevuje se i čas s chutí věnovat se modelařině.
Dal jsem se do pokračování ....
Kryt hlavního podvozku je komplet z leptů. Věřili by jste, že je z celkem 2x22 dílů ?
Následovalo nabarvení (naštěstí jsem si mísící poměr barev napsal a nezaložil neznámo kam... ) a osazení na místo.
A protože podvozkové nohy byly hotovy a na místě, osadil jsem i motor s vrtulí a Išaka na zkoušku postavil na kola.
Ty krycí Kabuki pásky mi slouží na to aby jsem mohl manipulovat s modelem bez nutnosti pamatovat na otisky prstů v povrchu modelu.
Následně jsem se pustil do opotřebení. Jako první jsem udělal saze a "bordel" od motoru.
Docela mne překvapilo jak i ze současných "replik" "sere"olej a lítají saze. Nedělám si iluze ,že ve Španělsku to bylo lepší.
Tak jsem se s tím na spodku trupu moc nemazal
Po nečistotách z motoru přišli na řadu odřeniny. A to se dostávám na značně "nejistou půdu". Jaksi na to nemám cit. Snažil jsem se brzdit.
Vrtule se mi dělala v pohodě, a jsem spokojen. Kryt motoru už tak dobře na tom není....
Motorové kryty z dálky se zdají být v pořádku....
... ale budu ještě muset s tím něco udělat...
Dlší kryk bude zalakování lesklým lakem a následně wašíkováníčko.
Tak uvidím....
Dal jsem se do pokračování ....
Kryt hlavního podvozku je komplet z leptů. Věřili by jste, že je z celkem 2x22 dílů ?
Následovalo nabarvení (naštěstí jsem si mísící poměr barev napsal a nezaložil neznámo kam... ) a osazení na místo.
A protože podvozkové nohy byly hotovy a na místě, osadil jsem i motor s vrtulí a Išaka na zkoušku postavil na kola.
Ty krycí Kabuki pásky mi slouží na to aby jsem mohl manipulovat s modelem bez nutnosti pamatovat na otisky prstů v povrchu modelu.
Následně jsem se pustil do opotřebení. Jako první jsem udělal saze a "bordel" od motoru.
Docela mne překvapilo jak i ze současných "replik" "sere"olej a lítají saze. Nedělám si iluze ,že ve Španělsku to bylo lepší.
Tak jsem se s tím na spodku trupu moc nemazal
Po nečistotách z motoru přišli na řadu odřeniny. A to se dostávám na značně "nejistou půdu". Jaksi na to nemám cit. Snažil jsem se brzdit.
Vrtule se mi dělala v pohodě, a jsem spokojen. Kryt motoru už tak dobře na tom není....
Motorové kryty z dálky se zdají být v pořádku....
... ale budu ještě muset s tím něco udělat...
Dlší kryk bude zalakování lesklým lakem a následně wašíkováníčko.
Tak uvidím....
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
.. já bych upravil / změnil to okouření od výfuků . Má to i nereálný tvar a mě to dost kazí pohled na jinak pěkně začatou povrchovku . Chtělo by to i stečeniny na břiše, ale to asi až po washi ?
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Snažil jsem se to opravit.
Na dobových fotkách toho moc k očazení výfuky není tak posloužil Airliners.net
Stejně do toho ještě trochen zasáhnu.
toto je ze současnosti
a
Takhle by měl být spodek
... ze současnosti , po čtyřech dnech na leteckém setkání.
Na dobových fotkách toho moc k očazení výfuky není tak posloužil Airliners.net
Stejně do toho ještě trochen zasáhnu.
toto je ze současnosti
a
Takhle by měl být spodek
... ze současnosti , po čtyřech dnech na leteckém setkání.
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
no ale i na té ze současnosti je vidět, že to bylo vždycky zatočené dolu, nikdy rovně a uprostřed je to vypálenější / světlejší než na okrajích a na konci, kde už je to ochlazené ... na konci je spíš rozptyl, rozšíření, než špička . Ten spodek je výbornej, to udělej .
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Tak třetí a myslím ,že poslední varianta.
Protože se mi to už zamlouvalo, stříkl jsem vše lesklým lakem, pro následné vytažení spár.
Spodek po laku ztmavnul a stejně jako na bočních plochách budu muset výfukové stopy omalovat, po wašíkování a matném laku, ještě jednou, ale už jen světlejší části.
Michalovi díky za navedení správným směrem .
Protože se mi to už zamlouvalo, stříkl jsem vše lesklým lakem, pro následné vytažení spár.
Spodek po laku ztmavnul a stejně jako na bočních plochách budu muset výfukové stopy omalovat, po wašíkování a matném laku, ještě jednou, ale už jen světlejší části.
Michalovi díky za navedení správným směrem .
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Po zvýraznění spár :
levá a pravá strana
spodek
a nejpracnější byly podvozkové kryty Ty jsem nakonec dělal "kočičím jazýčkem" protože uchošťour nebylo to pravé ořechové.
Spáry jsou napuštěny řídkou Kasselskou hnědou . Večer jsem nanesl a dnes dopoledne, než jsme jeli se ženou zapálit svíčku Carským ,sovětským a německým vojákům a dalším co odpočívají na "Ústředňáku", jsem si s tím hrál. Koukal jsem a zabralo mi to cca 3h .
No, a nakonec jsem přilepil kola .
levá a pravá strana
spodek
a nejpracnější byly podvozkové kryty Ty jsem nakonec dělal "kočičím jazýčkem" protože uchošťour nebylo to pravé ořechové.
Spáry jsou napuštěny řídkou Kasselskou hnědou . Večer jsem nanesl a dnes dopoledne, než jsme jeli se ženou zapálit svíčku Carským ,sovětským a německým vojákům a dalším co odpočívají na "Ústředňáku", jsem si s tím hrál. Koukal jsem a zabralo mi to cca 3h .
No, a nakonec jsem přilepil kola .
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Malé pokračování a v podstatě poslední report před dokončením.
Jěště jsem dobrej
Rukou a štětcem s dlouhým vlasem.
Než půjde osadit "větrný štítek" měl by se osadit zaměřovač. Ten ze stavebnice, za tichého cvaknutí pinzety, zmizel v časoprostoru truckabinetu.
Tak jsem musel vyrobit nový s pomocí leptů a umu.
dá se přez něj i mířit
Išak dostal po vytažení spár opět matný lak a ten trochu spáry zvýraznil více než se mi zamlouvá, Taky mi "hodil" takový jemný bílý povlak. Marně přemýšlím kde jsem udělal chybku. Trochu pomohlo po vyschnutí ještě jednou povrch stříknout čistým ředidlem( v tomto případě lihem) . Lak je "čerstvý" Tamiya ,ředěný Tamiya ředidlem v poměru 1:3 Barva/ředidlo.
Jak zaschl matný lak udělal jsem "olejovkou" ještě šedou stopu do výfuků a nachystal si opěrku hlavy pilota kde jsem imitoval kůži stejně jako na předním okraji kokpitu
spodní strana trupu
A na zkoušku přiložené "sklo"
Ještě musím něco udělat s číslem co patří na směrovku. Obtisk se mi nechce vyrábět, tak udělám asi "masku" a stříknu jej.
Jěště jsem dobrej
Rukou a štětcem s dlouhým vlasem.
Než půjde osadit "větrný štítek" měl by se osadit zaměřovač. Ten ze stavebnice, za tichého cvaknutí pinzety, zmizel v časoprostoru truckabinetu.
Tak jsem musel vyrobit nový s pomocí leptů a umu.
dá se přez něj i mířit
Išak dostal po vytažení spár opět matný lak a ten trochu spáry zvýraznil více než se mi zamlouvá, Taky mi "hodil" takový jemný bílý povlak. Marně přemýšlím kde jsem udělal chybku. Trochu pomohlo po vyschnutí ještě jednou povrch stříknout čistým ředidlem( v tomto případě lihem) . Lak je "čerstvý" Tamiya ,ředěný Tamiya ředidlem v poměru 1:3 Barva/ředidlo.
Jak zaschl matný lak udělal jsem "olejovkou" ještě šedou stopu do výfuků a nachystal si opěrku hlavy pilota kde jsem imitoval kůži stejně jako na předním okraji kokpitu
spodní strana trupu
A na zkoušku přiložené "sklo"
Ještě musím něco udělat s číslem co patří na směrovku. Obtisk se mi nechce vyrábět, tak udělám asi "masku" a stříknu jej.
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
máš pro mne nepochopitelný postup lakování X patiny .... já dělám základ camo+imatrikulaci, lesk, patina+wash, mat/polomat, final patina
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Myslím ,že mám hotovo:
Zkusím se dokopat k fotkám do galerie ještě před Blavou.
Zkusím se dokopat k fotkám do galerie ještě před Blavou.
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Mě se to líbí, jen se nemůžu zbavit pocitu jako by červené doplňky byly dělané nedávno a nejsou tak olétané.
Nejspíš je to jen mé zdání a nebo fotkou.....
Nejspíš je to jen mé zdání a nebo fotkou.....
Re: I-16 typ 10, 1/48, Eduard
Bazi, ono to na fotkách tak vypadá ,ale i ta červená je utlumená a "olétaná". I když ,ano,mohla by být více.
Ale je třeba brát na vědomí ,že červená byla nanášena až na původní nátěr a to asi ještě různě v několika časových údobích.
Ono je tak možné ,že tento stroj vlastně nikdy neexistoval.....
Více tu v dokončeno :
viewtopic.php?f=34&t=902
Ale je třeba brát na vědomí ,že červená byla nanášena až na původní nátěr a to asi ještě různě v několika časových údobích.
Ono je tak možné ,že tento stroj vlastně nikdy neexistoval.....
Více tu v dokončeno :
viewtopic.php?f=34&t=902
Příspěvků: 43
• Stránka 3 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník