Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Příspěvků: 26
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Aby jsem si oddychnul od aut ,jal jsem se prohrabávat modelový"depůtek " zda nenajdu nějaké to zajímavé éro z 1.světové. Nakonec jsem se rozhodl pro stavebnici od firmy Blue Max .
takto to vypadá v reále
pravděpodobně toto bude moje předloha
Model od Blue Max-u je typický short-run... navíc kombinuje plast,resin a bílý kov...
Aby bylo vidět z čeho je "socháno"
Jako první jsem se pustil do trupu. Část kde seděl pilot by měla být dřevěná a za kokpitem začíná plátěná část.
Podklad pro oleje je XF-59 pouštní žlutá . Olej je první vrstva Burn umbra druhá Raw umbra.
Chvilku nechat zaschnout a pak začít plochým štětcem stahovat barvu ve směru "vláken" dřeva.
Po nabarvení vnitřku jsem se pustil do křídel. Aby vůbec bylo možno osadit spodní křídla k trupu tak jak by to správně mělo být, tedy s mezerou, je třeba udělat do dílů křídla a trupu díry pro osazovací kolíky. Použil jsem 0,8m ocelový drát.
Obě spodní křídla jsem komplet přeryl a obrousil do tvaru dle výkresů co mám z publikace Halberstadt Fighters od Albatros publication LtD. Co mne udivilo je ,že model pasuje na výkresy poměrně přesně.
Podobně jsem postupoval na horním křídle
Pokračovaní za nedlouho neb mne to baví více než 190E(kde mi to vázne na mrtvém bodu ).
takto to vypadá v reále
pravděpodobně toto bude moje předloha
Model od Blue Max-u je typický short-run... navíc kombinuje plast,resin a bílý kov...
Aby bylo vidět z čeho je "socháno"
Jako první jsem se pustil do trupu. Část kde seděl pilot by měla být dřevěná a za kokpitem začíná plátěná část.
Podklad pro oleje je XF-59 pouštní žlutá . Olej je první vrstva Burn umbra druhá Raw umbra.
Chvilku nechat zaschnout a pak začít plochým štětcem stahovat barvu ve směru "vláken" dřeva.
Po nabarvení vnitřku jsem se pustil do křídel. Aby vůbec bylo možno osadit spodní křídla k trupu tak jak by to správně mělo být, tedy s mezerou, je třeba udělat do dílů křídla a trupu díry pro osazovací kolíky. Použil jsem 0,8m ocelový drát.
Obě spodní křídla jsem komplet přeryl a obrousil do tvaru dle výkresů co mám z publikace Halberstadt Fighters od Albatros publication LtD. Co mne udivilo je ,že model pasuje na výkresy poměrně přesně.
Podobně jsem postupoval na horním křídle
Pokračovaní za nedlouho neb mne to baví více než 190E(kde mi to vázne na mrtvém bodu ).
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Pokračoval jsem horním křídlem.
Obrousil jsem křídlo dokola a vytvaroval náběžnou hranu. Ztenčil jsem odtokovou hranu a zapasoval obě poloviny k sobě.
Halberstadt používal motor Mercedes D.III
Motor co je ve stavebnici se asi použít dá, ale chtěl jsem něco detailnějšího a tak jsem pořídil resin od f.Karaya . Je docela detailní a v podstatě bez úprav se dá do modelu použít.
No a tím pohoda končí
Je potřeba napasovat výfuk tak aby se propletl skrz vybrání v plechách kryjících motor. Proto je třeba vybrousit prostor v boku krytu který je docela silný. Jinak se to tam nedá dostat. A to i původní motor a výfuk.
To samé bude potřeba na druhé straně kde je zase sací potrubí....
Obrousil jsem křídlo dokola a vytvaroval náběžnou hranu. Ztenčil jsem odtokovou hranu a zapasoval obě poloviny k sobě.
Halberstadt používal motor Mercedes D.III
Motor co je ve stavebnici se asi použít dá, ale chtěl jsem něco detailnějšího a tak jsem pořídil resin od f.Karaya . Je docela detailní a v podstatě bez úprav se dá do modelu použít.
No a tím pohoda končí
Je potřeba napasovat výfuk tak aby se propletl skrz vybrání v plechách kryjících motor. Proto je třeba vybrousit prostor v boku krytu který je docela silný. Jinak se to tam nedá dostat. A to i původní motor a výfuk.
To samé bude potřeba na druhé straně kde je zase sací potrubí....
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
slušná sochařína teda
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Jasně Šumáku, tak kvůli té sochařině to člověk dělá přeci...
Křídla mám v podstatě nachystány a v surfu. Dal jsem se tedy do kokpitu. Co vím ,tak nějaké foto kokpitu neexistuje. Jediná fotka co je ukazuje kus "přístrojové desky" je na verzi D.V.
V D.II v podstatě žádné přístroje nebyly (tedy ty měřící). Na druhou stranu tvůrci simulátoru Rise of Flight museli z něčeho vycházet. Několik hodin jsem v tom virtuálním kokpitu nalétal...
. Ale je na něm vidět ,že je to trochu fikce...
Tvůrci modelu bohužel pilotní prostor trochu nezvládli a již na první pohled je zřejmé co vše je špatně.
Pokud člověk chce použít díl podlahy ze stavebnice je třeba jej o cca 1mm zúžit a upravit osazení na příčky kokpitu. Nesedí...
Knipl též nesedí a je třeba jej o cca 4mm zkrátit ...
Na modelu úplně chybí motorová (protipožární) přepážka. Dodělat ji nebyl problém. Dal jsem ji do barvy matného hliníku.
V okamžiku kdy je na modelu doplněna přepážka nesedí výrobcem zamýšlená soustava kniplu a pedálů...
Měla by vypadat takto:
Pro osazení do modelu je třeba soustavu "trubek" upravit.
Aby pilot mohl v kokpitu sedět je potřeba sedačka. Ta z modelu (cínová) použít jde, ale nelíbila se mi její síla stěn a tak jsem si z plechu udělal sedačku novou. Možná by měla mít děrované opěradlo, ale mávl jsem nad tím rukou. Doplnil jsem nějaké poutací řemeny (popruhy) . Vše je základ lihová Tamka a olejová barva na dokončení.
Pořád , ale dumám zda to posazení sedačky v kokpitu mám předělat či ne ... Asi jo. Takto by z toho éra nic neviděl a navíc díra za sedačkou je docela velká.
Na té "méně náročné" straně kokpitu jsem doplnil ovládání otáček motoru a ovládání chladiče na křídle. V podstatě brnkačka.
Nyní mne čeká "přístrojový" panel a martyrium s spasováváním obou půlek trupu k sobě...
Křídla mám v podstatě nachystány a v surfu. Dal jsem se tedy do kokpitu. Co vím ,tak nějaké foto kokpitu neexistuje. Jediná fotka co je ukazuje kus "přístrojové desky" je na verzi D.V.
V D.II v podstatě žádné přístroje nebyly (tedy ty měřící). Na druhou stranu tvůrci simulátoru Rise of Flight museli z něčeho vycházet. Několik hodin jsem v tom virtuálním kokpitu nalétal...
. Ale je na něm vidět ,že je to trochu fikce...
Tvůrci modelu bohužel pilotní prostor trochu nezvládli a již na první pohled je zřejmé co vše je špatně.
Pokud člověk chce použít díl podlahy ze stavebnice je třeba jej o cca 1mm zúžit a upravit osazení na příčky kokpitu. Nesedí...
Knipl též nesedí a je třeba jej o cca 4mm zkrátit ...
Na modelu úplně chybí motorová (protipožární) přepážka. Dodělat ji nebyl problém. Dal jsem ji do barvy matného hliníku.
V okamžiku kdy je na modelu doplněna přepážka nesedí výrobcem zamýšlená soustava kniplu a pedálů...
Měla by vypadat takto:
Pro osazení do modelu je třeba soustavu "trubek" upravit.
Aby pilot mohl v kokpitu sedět je potřeba sedačka. Ta z modelu (cínová) použít jde, ale nelíbila se mi její síla stěn a tak jsem si z plechu udělal sedačku novou. Možná by měla mít děrované opěradlo, ale mávl jsem nad tím rukou. Doplnil jsem nějaké poutací řemeny (popruhy) . Vše je základ lihová Tamka a olejová barva na dokončení.
Pořád , ale dumám zda to posazení sedačky v kokpitu mám předělat či ne ... Asi jo. Takto by z toho éra nic neviděl a navíc díra za sedačkou je docela velká.
Na té "méně náročné" straně kokpitu jsem doplnil ovládání otáček motoru a ovládání chladiče na křídle. V podstatě brnkačka.
Nyní mne čeká "přístrojový" panel a martyrium s spasováváním obou půlek trupu k sobě...
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
hezky pokračuješ...
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Tak jsem udělal "přístrojovku" a slepil obě půlky trupu k sobě.
Bylo to takové veselé, protože půlky trupu trochu pnuly a tak když jsem se snažil najít optimální polohu svorky pro slepení předku trupu, posloužila svorka jako samovolný katapult. S hlasitým klapnutím svorky proletěl trup celou délku dílny. Za mého zvolání "Ku*váááá" překonal 3m a narazil do kamenné zdi. Jediné co se stalo je že uletěla trubka na předku motoru. Jinak nic
Ono, síla materiálu short-runu je na jednu stranu peklo a druhou je to výhoda.
Slepeno je to tedy dobře a nyní nastane obroušení do rovin a ploch. Pak obnovení ztraceného rytí.
Bylo to takové veselé, protože půlky trupu trochu pnuly a tak když jsem se snažil najít optimální polohu svorky pro slepení předku trupu, posloužila svorka jako samovolný katapult. S hlasitým klapnutím svorky proletěl trup celou délku dílny. Za mého zvolání "Ku*váááá" překonal 3m a narazil do kamenné zdi. Jediné co se stalo je že uletěla trubka na předku motoru. Jinak nic
Ono, síla materiálu short-runu je na jednu stranu peklo a druhou je to výhoda.
Slepeno je to tedy dobře a nyní nastane obroušení do rovin a ploch. Pak obnovení ztraceného rytí.
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Brousím,brousím brousím...
Nabarvil jsem vrtuli.
a po vyschnutí barev nanesl oleje a po chvilce setřel štětcem s hovězím ušním vlasem.
po obroušení otřepů po celém obvodu spoje půlek trupu jsem zakryl to kam by se neměla dostat barva a stříkl vše Tamkovým surfem.
Dodělal jsem spojení obou výškovek a udělal osu na které se otáčí směrové kormidlo a též stříkl surfem.
Nakonec po přemítání jsem použil původní kola. Druhá možnost byla použít resinové ze sady na Pfalz D.III
tak to je asi pro zatím asi vše.
Nabarvil jsem vrtuli.
a po vyschnutí barev nanesl oleje a po chvilce setřel štětcem s hovězím ušním vlasem.
po obroušení otřepů po celém obvodu spoje půlek trupu jsem zakryl to kam by se neměla dostat barva a stříkl vše Tamkovým surfem.
Dodělal jsem spojení obou výškovek a udělal osu na které se otáčí směrové kormidlo a též stříkl surfem.
Nakonec po přemítání jsem použil původní kola. Druhá možnost byla použít resinové ze sady na Pfalz D.III
tak to je asi pro zatím asi vše.
- Přílohy
-
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Moc se mi do toho nechtělo a měl jsem z toho dost velké obavy, ale nakonec jsem se do toho podvozku pustil...
Středový díl podvozkové konstrukce je ve stavebnici stejný jako obě vzpěry , tedy z bílého kovu. Zdál se mi trochu nízký a špatně tvarovaný. Tak by se do něj špatně vrtala díra na osu kola. Tak jsem jej vyrobil z plastové destičky. A protože je středový díl držen u vzpěr gumovými provazci,napodobil jsem je pomocí pružné AZ nitě.
Aby vzpěry měly vůbec nějakou oporu pomohl jsem si leptanými díly z Lancie Delta . Rozpůlil jsem držák zástěrek Jinak ty vzpěry drží jen za hranu trupu.
V mezi čase co tuhla konstrukce podvozku jsem se pustil do horního křídla a křidélek.
Zkusil jsem osadit kola podvozku na osy
Myslím ,že je to více než dobré.
Na konec trupu jsem osadil výškovku .
No a zkusil jak to sedí osově a geometrií letadla.
Středový díl podvozkové konstrukce je ve stavebnici stejný jako obě vzpěry , tedy z bílého kovu. Zdál se mi trochu nízký a špatně tvarovaný. Tak by se do něj špatně vrtala díra na osu kola. Tak jsem jej vyrobil z plastové destičky. A protože je středový díl držen u vzpěr gumovými provazci,napodobil jsem je pomocí pružné AZ nitě.
Aby vzpěry měly vůbec nějakou oporu pomohl jsem si leptanými díly z Lancie Delta . Rozpůlil jsem držák zástěrek Jinak ty vzpěry drží jen za hranu trupu.
V mezi čase co tuhla konstrukce podvozku jsem se pustil do horního křídla a křidélek.
Zkusil jsem osadit kola podvozku na osy
Myslím ,že je to více než dobré.
Na konec trupu jsem osadil výškovku .
No a zkusil jak to sedí osově a geometrií letadla.
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Tak předloha pro zbarvení nalezena . Pomohl kolega z MF čímž to mu dodatečně děkuji.
"Obláčkový Halber"
dle popisu a fotek (nevěřil jsem, že to existuje, ale v publikaci Jasta Colour_2 jsou ) by ty obláčky měly být na trupu.
Stříknul jsem tedy model barvou co jsem použil na Dr.I a v té velké ploše to nebylo ono.
Navíc ta barva byla i na světle pokaždé jiná. Tak jsem přidal trochen modré a ...
Myslím, že se to předloze hodně blíží
Ona totiž v modelářských barvách German Pale Blue WW I v podstatě není. Nyní ji má jen AK, ale těm barvám já nemám důvěru...
Odmaskoval jsem motor a kokpit, protože nyní příjde na řadu horní křídlo a jeho konstrukce.
Na modelu je to upraveno vůči skutečnosti a chladiče jsou součástí horního křídla. Lože horního křídla jde tedy udělat zvlášť .
No uvidíme...
"Obláčkový Halber"
dle popisu a fotek (nevěřil jsem, že to existuje, ale v publikaci Jasta Colour_2 jsou ) by ty obláčky měly být na trupu.
Stříknul jsem tedy model barvou co jsem použil na Dr.I a v té velké ploše to nebylo ono.
Navíc ta barva byla i na světle pokaždé jiná. Tak jsem přidal trochen modré a ...
Myslím, že se to předloze hodně blíží
Ona totiž v modelářských barvách German Pale Blue WW I v podstatě není. Nyní ji má jen AK, ale těm barvám já nemám důvěru...
Odmaskoval jsem motor a kokpit, protože nyní příjde na řadu horní křídlo a jeho konstrukce.
Na modelu je to upraveno vůči skutečnosti a chladiče jsou součástí horního křídla. Lože horního křídla jde tedy udělat zvlášť .
No uvidíme...
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Tak pustil jsem se odvážně do toho. V návodu výrobce jsou jednotlivé délky podpěr znázorněny. Ale nesedí. Když se to udělá dle návodu tak horní křídlo je docela dost skloněno kupředu. Byl to porod ,ale po cca 3prac.hodinách jsem byl spokojen s délkou vzpěr i sklonem křídla položeného na konstrukci.
Bohužel jsem při tom použil příliš mnoho profilu co měl být určen i pro vzpěry na křídlech. A tak musím vzpěry znovu vyrábět . Jejich délka je taky jiná než udává návod. Navíc si mi zdálo, že je horní křídlo výše než by mělo. Chyba je i v podstatě všech výkresech neb ty udávají rovné horní křídlo...
Nedalo mi to a zkusil jsem to porovnat se skutečností:
ještě to zkusím oproti výkresu.
Bohužel jsem při tom použil příliš mnoho profilu co měl být určen i pro vzpěry na křídlech. A tak musím vzpěry znovu vyrábět . Jejich délka je taky jiná než udává návod. Navíc si mi zdálo, že je horní křídlo výše než by mělo. Chyba je i v podstatě všech výkresech neb ty udávají rovné horní křídlo...
Nedalo mi to a zkusil jsem to porovnat se skutečností:
ještě to zkusím oproti výkresu.
Re: Halberstadt D.II , Blue Max, 1/48
Malý posun.
osazen kulomet a prodloužení výfuku. To co na něm je by mělo znázorňovat omotávku.
reál bez krytu motoru
zakrytováno
bez izolace
hrál jsem si se stínováním ,ale foťák to vidí jinak
Světlé plochy nevidí a tmavé zesílí...
osazen kulomet a prodloužení výfuku. To co na něm je by mělo znázorňovat omotávku.
reál bez krytu motoru
zakrytováno
bez izolace
hrál jsem si se stínováním ,ale foťák to vidí jinak
Světlé plochy nevidí a tmavé zesílí...
Příspěvků: 26
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 37 návštevníků