Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Příspěvků: 36
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Probíraje se skládkem stavebnic jsem ,kromě "rochnění v plastu", si říkal že když je letos to velké a kulaté výročí tak by bylo záhodno něčím tuto událost uctít. Tak jsem sáhnul po této letité stavebnici.
moc toho v ní není, ale jako základ to stačí
po vysypání obsahu
Zkusmo jsem začal pasovat díly a překvapilo mne jak přesně do sebe zapadají
a spodní díl se pasuje "na tupo", ale sedí parádně.
Samozřejmě vše z nápisů půjde odbrousit.
Ale objevil se problém v konstrukci modelu. Ten je koncipován jako přesný model "uni" auta, a nebarví se a tedy s barevností podvozkového rámu a karoserie není problém. Pokud ovšem člověk chce udělat model konkrétního stroje začne se potýkat s problémem spasování, mírného tmelení a hlavně nabarvení celku karoserie ...
Vyřešil jsem to snadno příště
Ještě se sluší představit předlohu. Bude to stroj startovního č.30 který do cíle prvního ročníku dovedl Heinrich-Joachim von Morgen
plakát závodu
Protože tehdy auta jezdily v "národních"barvách je toto auto Německého týmu Bugatti (Deutsche Bugatti Team ) bílé.
asi takto nějak:
zatím pátrám po reg. čísle.
Ono to totiž není auto von Morgena, ale jeho stájového kolegy prince zu Lieningen. Proč ?
Proto, že tehdy bylo možno prohodit jezdce na strojích i během závodu. #28 co bylo původní auto von Morgena má reg.č. IA-75861 , #26 Burggalera IA-5555 . #30 má možná reg.č. IA-12736
Budu pátrat.
moc toho v ní není, ale jako základ to stačí
po vysypání obsahu
Zkusmo jsem začal pasovat díly a překvapilo mne jak přesně do sebe zapadají
a spodní díl se pasuje "na tupo", ale sedí parádně.
Samozřejmě vše z nápisů půjde odbrousit.
Ale objevil se problém v konstrukci modelu. Ten je koncipován jako přesný model "uni" auta, a nebarví se a tedy s barevností podvozkového rámu a karoserie není problém. Pokud ovšem člověk chce udělat model konkrétního stroje začne se potýkat s problémem spasování, mírného tmelení a hlavně nabarvení celku karoserie ...
Vyřešil jsem to snadno příště
Ještě se sluší představit předlohu. Bude to stroj startovního č.30 který do cíle prvního ročníku dovedl Heinrich-Joachim von Morgen
plakát závodu
Protože tehdy auta jezdily v "národních"barvách je toto auto Německého týmu Bugatti (Deutsche Bugatti Team ) bílé.
asi takto nějak:
zatím pátrám po reg. čísle.
Ono to totiž není auto von Morgena, ale jeho stájového kolegy prince zu Lieningen. Proč ?
Proto, že tehdy bylo možno prohodit jezdce na strojích i během závodu. #28 co bylo původní auto von Morgena má reg.č. IA-75861 , #26 Burggalera IA-5555 . #30 má možná reg.č. IA-12736
Budu pátrat.
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
pro ilustraci foto modelu bez karoserie:
foto skoro holého šasi:
a kousek v předrenovačním stavu:
ještě řeším jak ztvárnit ty vybrušované kroužky na plechách:
někde jsem na netu nedávno viděl toto jako obtisk...
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Ten kartáčovaný plech nedělají ho kamioňáci? Jinak ty galusky jsou úžasný.
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Tak obtisk jsem zatím nenašel...
Malý postup pro ty co by Bugattku chtěli postavit
Kastle pomalu obroušená od všeho co bude jinak či nebude vůbec
Rám se zadní nápravou. K tomu aby šel osadit do uzavřené karoserie je třeba odříznout osy kol ještě než vylezou ven z karoserie.
Náprava docela dobře drží jen na čepech vzadu na rámu.
Aby šel rám do karoserie, je třeba oříznout plechy co jsou nad rámem v oblasti motorového překrytu. Pak rám pootočen vpravo jde zasunout dovnitř a zaklapnout na místo osazení.
Nyní je možno doplnit motor, pomocí pinzety vsunout sedačku
a motor
a přidělat vrchní uříznuté plechy.
a na to kryt motoru.
tolik ke spasovávání
Malý postup pro ty co by Bugattku chtěli postavit
Kastle pomalu obroušená od všeho co bude jinak či nebude vůbec
Rám se zadní nápravou. K tomu aby šel osadit do uzavřené karoserie je třeba odříznout osy kol ještě než vylezou ven z karoserie.
Náprava docela dobře drží jen na čepech vzadu na rámu.
Aby šel rám do karoserie, je třeba oříznout plechy co jsou nad rámem v oblasti motorového překrytu. Pak rám pootočen vpravo jde zasunout dovnitř a zaklapnout na místo osazení.
Nyní je možno doplnit motor, pomocí pinzety vsunout sedačku
a motor
a přidělat vrchní uříznuté plechy.
a na to kryt motoru.
tolik ke spasovávání
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Jo Turbo. Tohle znám, ale já myslel obtisk. Něco takového jak se používá na letadla 1/48 1.svět.války na motorové kryty.
Ale asi to špatně vyhledávám.
Ale asi to špatně vyhledávám.
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Jenom telegraficky
do surfu základní díly
sedačka v základní barvě pro "olejovku" co by kůži.
Pneu je tristní a obtížně opracovatelné od otřepů tak jsem vybral jedno a přidělal část disku a nechal odlít. Vzhledem k tomu ,že předpokládám cca 3 kousky Bugatti ( Morgen, Chiron a Junková ) tak je využiji a urychlím (doufám) stavbu.
Rám s motorem k spasování. Vše sedí v celku překvapivě přesně a dobře.
pořídil jsem si k tomu všemu super podklady
i když první stavba bude bez otevřeného motoru.
do surfu základní díly
sedačka v základní barvě pro "olejovku" co by kůži.
Pneu je tristní a obtížně opracovatelné od otřepů tak jsem vybral jedno a přidělal část disku a nechal odlít. Vzhledem k tomu ,že předpokládám cca 3 kousky Bugatti ( Morgen, Chiron a Junková ) tak je využiji a urychlím (doufám) stavbu.
Rám s motorem k spasování. Vše sedí v celku překvapivě přesně a dobře.
pořídil jsem si k tomu všemu super podklady
i když první stavba bude bez otevřeného motoru.
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
O tomto typu byla celkem povedená reportáž na Radiožurnálu, když se teď jel Závod Zbraslav-Jíloviště. Mluvila tam Profeldová (Type 35 vlastní a jela s ním), pak byl rozhovor se Samohýlem o přátelství s Junkovou a jak sháněl/renovoval veterány a nakonec nějaký chlapík ze Zlínska, který je také renovuje. Bude se to dát najít někde v archivu...
Nobody is perfect but I'm pretty fucking close...
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Před paní Profeldovou nezbývá než se poklonit a smeknout. Pozoroval jsem ji při 1000 mil československých (taky zajímavý podnik) na časové kontrole v Ostrovačicích v neděli kdy se vraceli z Blavy do Práglu.
Vlastně všichni Profeldovic.
Něco nevídaného...
Vlastně všichni Profeldovic.
Něco nevídaného...
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Malý postup.
Rozhodl jsem se tento model poskládat jako celek bez detailů motoru. I tak na něm bude ještě spoustu práce.
Zkouška jedné resinové pneu zbytek odlitků je s diskem...
nachystáno na nástřik stříbrnou hliník a leštěný kov.
Taky zkusím udělat pilota vozu, aby jsem si odzkoušel jak moc jsem zapomněl malovat figury....
Rozhodl jsem se tento model poskládat jako celek bez detailů motoru. I tak na něm bude ještě spoustu práce.
Zkouška jedné resinové pneu zbytek odlitků je s diskem...
nachystáno na nástřik stříbrnou hliník a leštěný kov.
Taky zkusím udělat pilota vozu, aby jsem si odzkoušel jak moc jsem zapomněl malovat figury....
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Ještě doplnění a trocha postupu.
Použil jsem tu nejlepší gumovou pneu a nechal jsem ji odlít společně s jednou stranou disku
tu je výsledek
a takto to vypadá po nabarvení.
Tak která je s gumovou pneu ?
před nástřikem karoserie bílou barvou jsem to zkusmo hodil na kola.
Použil jsem tu nejlepší gumovou pneu a nechal jsem ji odlít společně s jednou stranou disku
tu je výsledek
a takto to vypadá po nabarvení.
Tak která je s gumovou pneu ?
před nástřikem karoserie bílou barvou jsem to zkusmo hodil na kola.
Re: Bugatti 35c, 1/24 Monogram, GP Brno 1930
Je to 50/50 tak si zkusím tipnout : -))
- Přílohy
-
Michal Falta
Příspěvků: 36
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 34 návštevníků