Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Příspěvků: 14
• Stránka 1 z 1
Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Unaven neustálým maskováním a znova lakováním bavoráka jsem sáhl po éru, které z období 1.války si myslím nebude mým posledním.
Líbí se mi stroj na kterém létal Hans Görth. Kdysi dávno jej vydala f.Dragon
Skutečný stroj vypadal takto:
Je vidět, že číslo nejspíše nemá žlutou barvu, ale je bílé. Je tam ještě více odlišností, ale dostaneme se k nim v průběhu stavby.
Chtěl bych totiž stroj postavit podle posledních poznatků o německé kamufláži.
Nejzřetelnější novinkou je zbarvení horního křídla:
To na úvod
Honit milimetry není třeba ,protože dle výkresů Eduarďácký Fokker sedí a to i uvnitř. Na rozdíl od Dragonu....
Dle návodu jsem začal kokpitem. Pořídil jsem si sadu doplňků od CMK, ale jak zjišťuji tak využiji cca 50% z toho.
Z čeho jsem ale nadšen je pružná EZ_line nit. S ní je výplet hračka.
Trup nachystán na obtisk rubu plátna
a osazeno a zalakováno
sesazený kokpit
a osazený do trupu
tak to je zatím vše.
Líbí se mi stroj na kterém létal Hans Görth. Kdysi dávno jej vydala f.Dragon
Skutečný stroj vypadal takto:
Je vidět, že číslo nejspíše nemá žlutou barvu, ale je bílé. Je tam ještě více odlišností, ale dostaneme se k nim v průběhu stavby.
Chtěl bych totiž stroj postavit podle posledních poznatků o německé kamufláži.
Nejzřetelnější novinkou je zbarvení horního křídla:
To na úvod
Honit milimetry není třeba ,protože dle výkresů Eduarďácký Fokker sedí a to i uvnitř. Na rozdíl od Dragonu....

Dle návodu jsem začal kokpitem. Pořídil jsem si sadu doplňků od CMK, ale jak zjišťuji tak využiji cca 50% z toho.
Z čeho jsem ale nadšen je pružná EZ_line nit. S ní je výplet hračka.
Trup nachystán na obtisk rubu plátna
a osazeno a zalakováno
sesazený kokpit
a osazený do trupu
tak to je zatím vše.
Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Jasně proto jsem i tímto začal. Dalším krokem bude zřejmě D.VII , nebo E.III .
Malinký posun
začištěno křídlo, zastříknuto základem .
Zavřený trup a na sucho osazeny ocasní plochy. Ty jsem upravil .
Zpracovávám motor....
Malinký posun
začištěno křídlo, zastříknuto základem .
Zavřený trup a na sucho osazeny ocasní plochy. Ty jsem upravil .
Zpracovávám motor....
Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Motor je pohoda
Nabarveno, nalakováno, vystínováno. Dodám ještě zdvihátka ventilů.
Vrtule nabarvena a "zpracována " olejovkama
tu jsem trochu zápolil s průběhem jednotlivých vrstev dřeva a jejich tvarem
Snad se povedlo.
Ještě zalakovat a udělat kování.
Nabarvil jsem horní stranu křídla. Ta půjde ještě dodělat olejovou barvou k dotvoření "stírané" kamufláže.
ano je vidět malá chybka v rytí které jsem doplnil a opravil.
Barvu dostaly i ocasní plochy. Pro Marine Feld Jagdgeschwader III to je žlutá barva a tři černé pruhy na každé straně výškovky.
Směrovka s kýlovkou se lepí jen na dva body ,ale poskytuje to docela pevné spojení. Pevná část je mírně z osy kvůli eliminaci točivého momentu vrtule.
No a tím končí dobré a pohodové období a začínají problémy.
toto je znova stříkaný trup do barvy plátna, protože Lozegne obtisk mi při maskování plechového panelu před pilotem udělal následující :
to byl začátek,ale na druhé straně to dopadlo hůře:
tak jsem jej sundal komplet mimo spodku.
A přitom tam jsem měl surf, pak zředěnou barvu plátna a vybroušeno dohladka. Na to přišel obtisk,vodička na usazení a pak jsem to přelakoval dvěma vrstvama SC III (SuperClear III)
A tak krásně to vypadalo:
Nabarveno, nalakováno, vystínováno. Dodám ještě zdvihátka ventilů.
Vrtule nabarvena a "zpracována " olejovkama
tu jsem trochu zápolil s průběhem jednotlivých vrstev dřeva a jejich tvarem

Snad se povedlo.
Ještě zalakovat a udělat kování.
Nabarvil jsem horní stranu křídla. Ta půjde ještě dodělat olejovou barvou k dotvoření "stírané" kamufláže.

Barvu dostaly i ocasní plochy. Pro Marine Feld Jagdgeschwader III to je žlutá barva a tři černé pruhy na každé straně výškovky.
Směrovka s kýlovkou se lepí jen na dva body ,ale poskytuje to docela pevné spojení. Pevná část je mírně z osy kvůli eliminaci točivého momentu vrtule.
No a tím končí dobré a pohodové období a začínají problémy.

toto je znova stříkaný trup do barvy plátna, protože Lozegne obtisk mi při maskování plechového panelu před pilotem udělal následující :
to byl začátek,ale na druhé straně to dopadlo hůře:
tak jsem jej sundal komplet mimo spodku.
A přitom tam jsem měl surf, pak zředěnou barvu plátna a vybroušeno dohladka. Na to přišel obtisk,vodička na usazení a pak jsem to přelakoval dvěma vrstvama SC III (SuperClear III)
A tak krásně to vypadalo:
Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Úplně se vžívám do tvé kůže, tohle se mi stalo už nesčetněkrát, opravdu to chce maskování přez obtisky používat jen minimálně a zbytek dát třeba do igeliťáku či papíru.
Ať obtisk ochráníš sebevíc, nikdy nevíš jak moc je "přižranej" k povrchu.
Ať obtisk ochráníš sebevíc, nikdy nevíš jak moc je "přižranej" k povrchu.
- Dale Cooper
-
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
To je jedno z letadel, které bych si rád někdy dal... Toho plátna škoda, vypadalo super, to je teď nějaká nová obtisková verze Lozengu? Vypadá strašně "hadrově"... To dává teď Eda do krabičky?
Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Ne, nejsou to Edíkovské obtisky toto jsou obtisky f.Wood and wire
Na pohled jsou hezké a konkrétně ty co používám mají zvýrazněnou strukturu "plátna". Ale nějak jim nemohu přijít "na chuť".
Toto jsou schopny udělat i když nejsou namočeny či naneseny. Toto co jsem zkoušel, mi obtisky co si tisknu sám, nedělají. Zkusil jsem na kousek co mi tu přebyl nalepit olepenou maskovací kabuki pásku a takto to dopadlo. Navíc jsou docela tenké a náchylné k trhání. Potisk na nich moc nedrží (stačí se na to jen ošklivě podívat) ,ale na "vodičky " reagují dobře.
Tu jsme již jednou byli
Pomocí olejovek jsem znázornil stíranou kamufláž. Horní plochy byly celkem snadné. Ty spodní budou horší.
Tedy doufám ,že se mi to povedlo znázornit.

Na pohled jsou hezké a konkrétně ty co používám mají zvýrazněnou strukturu "plátna". Ale nějak jim nemohu přijít "na chuť".
Toto jsou schopny udělat i když nejsou namočeny či naneseny. Toto co jsem zkoušel, mi obtisky co si tisknu sám, nedělají. Zkusil jsem na kousek co mi tu přebyl nalepit olepenou maskovací kabuki pásku a takto to dopadlo. Navíc jsou docela tenké a náchylné k trhání. Potisk na nich moc nedrží (stačí se na to jen ošklivě podívat) ,ale na "vodičky " reagují dobře.
Tu jsme již jednou byli

Pomocí olejovek jsem znázornil stíranou kamufláž. Horní plochy byly celkem snadné. Ty spodní budou horší.
Tedy doufám ,že se mi to povedlo znázornit.

Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Další postup
Stříknuto lesklým lakem (v tomto případku Gunze SC III ) a naneseny obtisky. Černé pruhy na výškovce, znak to MFJ III, jsem vyrobil taky z obtisku
Jen mi "zmizela" číslice 18 ze ser.čísla na levé straně trupu, protože já pako jsem to přetřel štětcem jež byl předtím vypraným v thineru a já myslel že už vyschl......
Tím štětcem jsem totiž před tím lakoval vrtuli.
Kulomety
ty jsou Taurus models, které jsem "zkřížil" s CMK . Z CMK je tělo zbraně, zbytek je Taurus, který je celkově lepší.
Stříknuto lesklým lakem (v tomto případku Gunze SC III ) a naneseny obtisky. Černé pruhy na výškovce, znak to MFJ III, jsem vyrobil taky z obtisku
Jen mi "zmizela" číslice 18 ze ser.čísla na levé straně trupu, protože já pako jsem to přetřel štětcem jež byl předtím vypraným v thineru a já myslel že už vyschl......
](./images/smilies/36_1_42.gif)
Tím štětcem jsem totiž před tím lakoval vrtuli.
Kulomety
ty jsou Taurus models, které jsem "zkřížil" s CMK . Z CMK je tělo zbraně, zbytek je Taurus, který je celkově lepší.
Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Kulomety jsem nabarvil a dal jim kovový efekt. Ještě dostanou závěrový mechanizmus a počítadlo nábojů. Pak půjdou na trup a dopojí se k nim dráha nábojového pásu. Jak plného tak prázdného.
V reále kulomety vypadaly takto , když byly novoučké
Taky jsem táhly ventilů dokončil motor.
Ten v reále byl takový. Tedy na fotce je francouzský originál,který Němci okopírovali a při zabudování do draku letadla obrátili.
Krásná mechanická věcička.
Taky jsem pokročil na barevném povrchu křídla , ale je to olejovka a tak raději za 2-3 dny jak se povrch "uklidní".
a to je zatím vše.
V reále kulomety vypadaly takto , když byly novoučké
Taky jsem táhly ventilů dokončil motor.
Ten v reále byl takový. Tedy na fotce je francouzský originál,který Němci okopírovali a při zabudování do draku letadla obrátili.
Krásná mechanická věcička.


Taky jsem pokročil na barevném povrchu křídla , ale je to olejovka a tak raději za 2-3 dny jak se povrch "uklidní".
a to je zatím vše.
Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Křídlo
spodek
přemýšlím zda to nechat nebo do toho ještě rýpat. Před lakem to bylo super tak jak horní plocha, ale jak jsem to zalakoval, začalo to měnit barvy
Možná to ještě přejedu modrým průhledným lakem .
Zkompletoval jsem motor s krytem a vrtulí. Trup pak postavil "na kola"
zkompletoval kulomety
"olemoval" jsem barvou kokpit a až vyzraje barva dostane probarvení "olejovkou"
na "plech" okolo kulometů udělal opotřebení
Do podvozku jsem dodělal napínací lanka. To levé je první a u jeho spodního napínáku jsem myslel ,že s tím švihnu, ale pak jsem zvolil svůj postup a technologii výroby. A vrchní část už byla v pohodě. Pravý napínák a lanko už byla, skoro se dá říci, rutina.
Můj postup je :
Drátek očka ohnout o 180° , chytnout pinzetou a "skobičkou" z drátu o síle budoucího očka zaháknout drátek. Pak jen v prstech "skobičkou" točit až se utočí(odpadne) očko s kouskem "šroubovice" vzniklé smotáním dvou drátků.
Jednoduché.
Kdyby někdo chtěl, mohu nafotit postup.
spodek

přemýšlím zda to nechat nebo do toho ještě rýpat. Před lakem to bylo super tak jak horní plocha, ale jak jsem to zalakoval, začalo to měnit barvy

Možná to ještě přejedu modrým průhledným lakem .
Zkompletoval jsem motor s krytem a vrtulí. Trup pak postavil "na kola"
zkompletoval kulomety
"olemoval" jsem barvou kokpit a až vyzraje barva dostane probarvení "olejovkou"
na "plech" okolo kulometů udělal opotřebení
Do podvozku jsem dodělal napínací lanka. To levé je první a u jeho spodního napínáku jsem myslel ,že s tím švihnu, ale pak jsem zvolil svůj postup a technologii výroby. A vrchní část už byla v pohodě. Pravý napínák a lanko už byla, skoro se dá říci, rutina.
Můj postup je :
Drátek očka ohnout o 180° , chytnout pinzetou a "skobičkou" z drátu o síle budoucího očka zaháknout drátek. Pak jen v prstech "skobičkou" točit až se utočí(odpadne) očko s kouskem "šroubovice" vzniklé smotáním dvou drátků.

Jednoduché.
Kdyby někdo chtěl, mohu nafotit postup.
Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Rychlý report:
Ač jsem měl z toho strašný strach, systém vzpěr na E.V mají "Edíci" zmáknutý skvěle. Sedlo to v podstatě na poprvé . Stačilo jen lehce doladit souměrnost v osách a sedí to perfektně.
Tak snad další fotky už v galerii.

Ač jsem měl z toho strašný strach, systém vzpěr na E.V mají "Edíci" zmáknutý skvěle. Sedlo to v podstatě na poprvé . Stačilo jen lehce doladit souměrnost v osách a sedí to perfektně.
Tak snad další fotky už v galerii.


Re: Fokker D.VIII, Eduard, 1/48
Tak jsem dodělal ušpinění éra a zvýraznění spár + obtisk čísla.
a hotovo si myslím.
Až to nafotím bude v galerii dokončených.
a hotovo si myslím.
Až to nafotím bude v galerii dokončených.
Příspěvků: 14
• Stránka 1 z 1
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 2 návštevníků