Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Příspěvků: 18
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Zdravím, tak jsem cca po roce zpět. Opět rozvrtána nová věc, tohle snad dotáhnu do konce. Použil jsem originál plechy od Beemaxu. Už před vydáním stavebnice jsem si koupil dekály od tabu design. Pak Beemax vydal verzi stavebnice s tímto autem. oproti původní stavebnici je tam kromě jiných dekálů navíc pravostranná přístrojovka, ochranné rámy na nárazníky, přídavná světla k A sloupkům, jiné disky a pneu. V rámci originál leptů jsou sice Marlboro nápisy a barevný klínky, použiju ale asi kombinaci obou obtisků. Na Beemaxáckých dekálech jswou chybně červený Marlboro loga. Mají podle mě špatnej odstín - jsou v signální červené, což je podle fotek špatně, byly tmavší zhruba v odstáínu bright red (TS-49), to má tabu design dobře. Týká se to startovních čísel, startovek a pruhu proti oslnění na čelním skle.
- Přílohy
-
- Předloha
-
-
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Mám hotový interiér a podvozek, kastli jsem včera stříknul (Zera).
U interiéru jsem narazil na jediný problém v tom, že když výrobce tvořil pravostrannou přístrojovou deslku, tak ji ve 3D jen zrcadlově převrátil. Když jsem pak chtěl nanést dekály na tripmaster, zjistil jsem, že to nepasuje, protože je to zrcadlově obráceně. Tak jsem tripmaster odbrousil proxonem a z levostranné přístrojovky vyřízl a vybrousil správný tripmaster. Stejně to ale nebude skoro vidět, tím spíš, že na oknech ve dveřích budou fólie proti slunci.
Maskování kastle bylo nakonec celkem v pohodě. Ještě zaretušovat jedno podfouknutí na rámu dveří a vymaskovat a stříknout černou A sloupky a plošku za zadním sklem. Při stříkání jsem ale vlastní zbrklostí udělal dva kiksy. Když jsem maskolem pro sichr přetíral některá překrytí maskovacíh pásek, podařilo se mi udělat 2 malé kapky na ploše za zadním nárazníkem. Všiml jsem si toho až při stříkání. Kdybych všeho nechal a kastli odložil a nechal vyschnout, maskol bych odloupl a opravil to. Já blbec jsem do toho ale hned hrábl, když to ještě nebylo zaschlý (navíc 2 vrstvy zera stříkaný krátce po sobě). Tu větší kapku jsem odloupl až na základovku a při pokusu o přebroušení asi 3x zvětšil. Výsledek je takový, že kdybych chtěl patinovat a dělat odřeniny na kastli, nepodaří se mi to tak dobře. Pak na obou stranách pod C sloupkem jsem to přehnal s finální vrstvou červené a ty tlusté vrstvy Zera mi zbortily předchozí tmelení, které vystouplo. Opravovat to nebudu, ještě bych to zhoršil. Půjde to do vitríny o sněhuláka s tím bojovat nebudu... Naštěstí ta signální červená tak bere oči, že to na první pohled není vidět. Poučení je, že příště nechám první vrstvu zera pořádně proschnout (já stříkal červenou cca po 2 hodinách) a až pak půjdu stříkat další a budu se krotit s tloušťkou.
U interiéru jsem narazil na jediný problém v tom, že když výrobce tvořil pravostrannou přístrojovou deslku, tak ji ve 3D jen zrcadlově převrátil. Když jsem pak chtěl nanést dekály na tripmaster, zjistil jsem, že to nepasuje, protože je to zrcadlově obráceně. Tak jsem tripmaster odbrousil proxonem a z levostranné přístrojovky vyřízl a vybrousil správný tripmaster. Stejně to ale nebude skoro vidět, tím spíš, že na oknech ve dveřích budou fólie proti slunci.
Maskování kastle bylo nakonec celkem v pohodě. Ještě zaretušovat jedno podfouknutí na rámu dveří a vymaskovat a stříknout černou A sloupky a plošku za zadním sklem. Při stříkání jsem ale vlastní zbrklostí udělal dva kiksy. Když jsem maskolem pro sichr přetíral některá překrytí maskovacíh pásek, podařilo se mi udělat 2 malé kapky na ploše za zadním nárazníkem. Všiml jsem si toho až při stříkání. Kdybych všeho nechal a kastli odložil a nechal vyschnout, maskol bych odloupl a opravil to. Já blbec jsem do toho ale hned hrábl, když to ještě nebylo zaschlý (navíc 2 vrstvy zera stříkaný krátce po sobě). Tu větší kapku jsem odloupl až na základovku a při pokusu o přebroušení asi 3x zvětšil. Výsledek je takový, že kdybych chtěl patinovat a dělat odřeniny na kastli, nepodaří se mi to tak dobře. Pak na obou stranách pod C sloupkem jsem to přehnal s finální vrstvou červené a ty tlusté vrstvy Zera mi zbortily předchozí tmelení, které vystouplo. Opravovat to nebudu, ještě bych to zhoršil. Půjde to do vitríny o sněhuláka s tím bojovat nebudu... Naštěstí ta signální červená tak bere oči, že to na první pohled není vidět. Poučení je, že příště nechám první vrstvu zera pořádně proschnout (já stříkal červenou cca po 2 hodinách) a až pak půjdu stříkat další a budu se krotit s tloušťkou.
- Přílohy
-
-
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
i přes to co píšeš to vypadá pěkně, ještě to schová lak ..
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
paráda, líbí...
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Pokrok, dekály skoro komplet. Některé kiksy milosrdně skryly obtisky. Ještě vzadu registračka a musím někde najít černý dekál, který bych nanesl na kryty zadních světel kolem registrační značky. Zapomněl jsem to vymaskovat, když jsem stříkal černou.
- Přílohy
-
-
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Zase jsem trochu pokročil. Opět jsem se nevyhnul drobnejm kiksům, ale všecho se mi jakž taž podařilo zaretušovat. Zbývá na auto navěsit různý drobnosti. Musím hlavně upravit oba rámy na nárazníky a vyrobit zadní mlhovku, která ve stavebnici není. Budu dělat auto podle jedné z fotek - vynechám mřížky z leptů na přední světla (přijsou mi, že by byly moc humpolácké) a nedám tam přídavný světlomety před A sloupkem - nechám tam jen jejich držáky z leptů. Mimo stavenbnici a origo sadu leptů jsem zatím navíc dodal jen fólii na boční okna (Ipreza Safari98 od Tamiye) a madlo z drátu za zadním oknem.
Už začínám uvažovat o nějaké decentní patině "mírné zaprášení ze Safari rally", ale trochu z toho mám obavy a nejsem si úplně jistý jak na to.
Do Modelbrna to snad stihnu.
Už začínám uvažovat o nějaké decentní patině "mírné zaprášení ze Safari rally", ale trochu z toho mám obavy a nejsem si úplně jistý jak na to.
Do Modelbrna to snad stihnu.
- Přílohy
-
-
-
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Patiny sa neboj, práve blatím Imprezu a je to veľká sranda. stačia nejaké pigmenty a striekacia pištoľ. Toto by ti mohlo pomôcť...https://ak-interactive.com/downloads/
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Je to moc povedený Michale, zatím asi nejlepší, co jsem od tebe viděl. Osobně patinu nemusím a nedělám, tak se přimlouvám za ponechání v této podobě...
Nobody is perfect but I'm pretty fucking close...
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Patiny se neboj. Ale pokud chceš mít co nejvěrnější "opotřebení" tak fotky ale hlavně měl jsi už začít před nasazením kol. Taky kola samotná musíš zašpinit před montáží. Jen prach není problém ,ten se dá pistolí a řiďounkou barvou, ale aby to k něčemu bylo je třeba použít i pigmenty a fixery na ně.
Doporučuji kouknout na The Weathering Magazine 2 a nebo 25
Doporučuji kouknout na The Weathering Magazine 2 a nebo 25
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Tak dneska ráno jsem to uvedl do stavu, v jakém to dovezu na Modelbrno. Takřka hotovo. Chybí jen držáky na boční přídavný světla u A sloupků. V originálních leptech jsou úplně blbě. Zjistil jsem to, až když jsem se je snažil vytvarovat. Odložil jsem to a buď se mi je podaří vyrobit z tenkého plechu nebo tam nakonec proti původním předpokladům dám i ty přídavná světla s těma blbejma držákama z leptů - ty chyby pak nebudou tak bít do očí. Taky jsem nestihl vysochat zadní mhhovku (ve stavebnici na ni zapomněli). A možná ještě dodám na přední rám trysky ostřikovačů přídavných světel, které z něčeho vyrobím.
Jinak nad rámec krabičky jsem upravil přední ochranný rám - upravil jsem horní uchycení na nározník, aby odpovídalo realitě, přidal jsem očka z drátů na spodní část rámu a na horníčást jsem přidal z tenké plastové destičky ty navařený nášlapný plechy s dírama (tohle je zrovna díl, který v leptech chybí na místo nesmyslných výztuh za zadníma sedačkama, který nejsou vůbec vidět). Taky jsem ještě vyrobil ty díry v předním nárazníku před světlala (jen naznačený navrtáním a černou barvou).
No a množná ještě prozmýšlém o patině.
Jinak nad rámec krabičky jsem upravil přední ochranný rám - upravil jsem horní uchycení na nározník, aby odpovídalo realitě, přidal jsem očka z drátů na spodní část rámu a na horníčást jsem přidal z tenké plastové destičky ty navařený nášlapný plechy s dírama (tohle je zrovna díl, který v leptech chybí na místo nesmyslných výztuh za zadníma sedačkama, který nejsou vůbec vidět). Taky jsem ještě vyrobil ty díry v předním nárazníku před světlala (jen naznačený navrtáním a černou barvou).
No a množná ještě prozmýšlém o patině.
- Přílohy
-
-
-
-
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
moc pěkný... dneska nebyl moc čas, zlehka jsem zkouknu a moc líbí...
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Re: Nissan 240 RS Safari Rally 1984 Mehta, Beemax 1/24
Máš to super Michale
Nobody is perfect but I'm pretty fucking close...
Příspěvků: 18
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník