Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Příspěvků: 44
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Tak aby jsem podpořil Dekona a zároveň si odzkoušel zda jsem ještě schopen malých měřítek, šel jsem do 1/43. Je to mé náhlé hnutí a uvidíme jestli mne to bude bavit. Pokud ano tak dalším kouskem co by jsem si chtěl postavit je BT44 , který je složitější neb má motor. Tameacká 55ka jej nemá, protože ani na skutečném autě vidět moc nebyl. Což je i jeden z důvodů proč model BT55. Dalším důvodem je to, že kdysi jsem měl papírový model z ABC a hodně se mi to auto líbí pro svou strašně nízkou siluetu. Samozřejmě, má to motor BMW , ale je to poslední Brabham který jej měl. Navíc typ jako takový nebyl moc úspěšný. Velkou měrou se na tom podílely pneumatiky Pirelli.
Zatím nemám jasno z kterého závodu budu vůz stavět. Krabička nabízí GP Monaco 1986. Já by jsem chtěl Derreca
zatím rychlý pohled do krabky
spoustu cínové slitiny. Musím říci ,že odlito je to prvotřídně.
...a pytlík s díly malými ,tak že mi zůstává rozum stát.
a jedna fotka na závěr . Nic z ní už není možné.
- Karl Kopfrkingl
- Příspěvky: 424
- Registrován: pon úno 06, 2012 6:45 pm
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Canada by mohla vyhovovat. Tak zlom vaz!
- Přílohy
-
Zdeněk Valíček
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Matěji
ale to auto je takové divné,jako jezevčík...no zadní šířka gum je ta správná...
Tak ať se ti daří.
ale to auto je takové divné,jako jezevčík...no zadní šířka gum je ta správná...
Tak ať se ti daří.
RACING IS LIFE! ANYTHING THAT HAPPENS BEFORE OR AFTER IS JUST WAITING
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Jasně Luďo, válce z r.1975 to nejsou, ale začít a osahat si to musím na něčem jednoduchém.
Díly těla auta začištěny
dírky odvrtány a nalepen první díl...
postupujíc dle návodu jsem se pustil do brzd a zavěšení kol.
Musím říci ,že ten kdo navrhoval uchycení dílů jak v leptech tak na odlitcích u toho přemýšlel a je to paráda s tím dělat. Navíc odlitky jsou poměrně čisté s minimem přesazení formy. Slitinu používají podobnou té co znám z figurek např. od Pegaso Models či Andrea Miniatures. Jen malá nevýhoda jejich bílého kovu je ,že je poměrně měkký a olovo v něm docela špiní . Jinak fakt jsem mile překvapen.
Díly těla auta začištěny
dírky odvrtány a nalepen první díl...
postupujíc dle návodu jsem se pustil do brzd a zavěšení kol.
Musím říci ,že ten kdo navrhoval uchycení dílů jak v leptech tak na odlitcích u toho přemýšlel a je to paráda s tím dělat. Navíc odlitky jsou poměrně čisté s minimem přesazení formy. Slitinu používají podobnou té co znám z figurek např. od Pegaso Models či Andrea Miniatures. Jen malá nevýhoda jejich bílého kovu je ,že je poměrně měkký a olovo v něm docela špiní . Jinak fakt jsem mile překvapen.
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
A pak,že to nedáš... Brzdy jsou parádní
I já jsem byl tak příjemně překvapen jak se s těmi lepty dělá...
Jak tě tak sleduju,tak to budeš mít dřív hotové jako já...
I já jsem byl tak příjemně překvapen jak se s těmi lepty dělá...
Jak tě tak sleduju,tak to budeš mít dřív hotové jako já...
RACING IS LIFE! ANYTHING THAT HAPPENS BEFORE OR AFTER IS JUST WAITING
- Karl Kopfrkingl
- Příspěvky: 424
- Registrován: pon úno 06, 2012 6:45 pm
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
dekon píše:Jak tě tak sleduju,tak to budeš mít dřív hotové jako já...
Však to nemá ani 20 dílů
Matwej píše:Musím říci ,že ten kdo navrhoval uchycení dílů jak v leptech tak na odlitcích u toho přemýšlel a je to paráda s tím dělat. Navíc odlitky jsou poměrně čisté s minimem přesazení formy. Slitinu používají podobnou té co znám z figurek např. od Pegaso Models či Andrea Miniatures. Jen malá nevýhoda jejich bílého kovu je ,že je poměrně měkký a olovo v něm docela špiní . Jinak fakt jsem mile překvapen.
Chlapi s tou reklamou opatrně, víte, že tu není žádnej chlívek pro obchodníky, tak aby nás Koudy nebanánoval
Současný odlitky už jsou jiný, tvrdší, tolik nešpiní. Ale mám pocit, že s těmato staršíma (taky to mělo vývoj v kvalitě) si mi pracovalo lépe. Už pár let mají hlavní slévárnu někde v Asii. Ze začátku byl problém s jinou smrštivostí kovu - nepasovali jim díly co lili doma a co v asii. Teď už tam asi dělají všechno, kromě obtisků.
Zdeněk Valíček
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Dnes mi po dlouhé době hrůzou vstaly zbytky vlasů na hlavě.
Toto je foto po 5min boje o záchranu.
Jak k tomu došlo?
Ruční vrtačkou si vrtám dírky pro uchycení zavěšení předních kol, mám už v podstatě všechny hotovy a při předposlední se mi téměř na vyvrtané dírce zasekl vrták a nešel tam ani zpět. Zkusil jsem s ním otočit do záběru a současně na něj více zatlačit .....
Po 1/4h opatrného obvrtávání zbytku vrtáku 0,5mm na třech místech a následném postupném uvolnění jsem jej dostal ven s pomocí jehlové pinzety.
Vymačkané místo jsem přebrousil na horní části
a po úpravě jsem nasadil zkusmo pravý přední závěs kola
ten "závrt" co vzniknul "záchrannou operací" budu muset zakitovat.
A když už jsem byl v tom tak jsem osadil i závěs kola na druhou stranu.
Na něj příjdou dokončené náboje kol a chlazení brzd.
Stavba je zatím pohoda.
Překvapila mne tuhost závěsů kol po osazení na model. Ale i se stříbrnými lepty se pracuje velmi dobře.
Pustil jsem se do přívodu vzduchu k předním brzdám a malinko jej vylepšil.
Tak to je zatím vše.
Toto je foto po 5min boje o záchranu.
Jak k tomu došlo?
Ruční vrtačkou si vrtám dírky pro uchycení zavěšení předních kol, mám už v podstatě všechny hotovy a při předposlední se mi téměř na vyvrtané dírce zasekl vrták a nešel tam ani zpět. Zkusil jsem s ním otočit do záběru a současně na něj více zatlačit .....
Po 1/4h opatrného obvrtávání zbytku vrtáku 0,5mm na třech místech a následném postupném uvolnění jsem jej dostal ven s pomocí jehlové pinzety.
Vymačkané místo jsem přebrousil na horní části
a po úpravě jsem nasadil zkusmo pravý přední závěs kola
ten "závrt" co vzniknul "záchrannou operací" budu muset zakitovat.
A když už jsem byl v tom tak jsem osadil i závěs kola na druhou stranu.
Na něj příjdou dokončené náboje kol a chlazení brzd.
Stavba je zatím pohoda.
Překvapila mne tuhost závěsů kol po osazení na model. Ale i se stříbrnými lepty se pracuje velmi dobře.
Pustil jsem se do přívodu vzduchu k předním brzdám a malinko jej vylepšil.
Tak to je zatím vše.
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Jde ti to pěkně,smůla s tím vrtákem,ale zalomit ho v cínu? Měl jsi moc velké otáčky...
Nejkrásnější na těch bonsajích je,jak to odsejpá...
Já teď čekám na kompresor,takže pokračování až po velikonocích... a to mě určitě předeženeš...
Nejkrásnější na těch bonsajích je,jak to odsejpá...
Já teď čekám na kompresor,takže pokračování až po velikonocích... a to mě určitě předeženeš...
RACING IS LIFE! ANYTHING THAT HAPPENS BEFORE OR AFTER IS JUST WAITING
- Karl Kopfrkingl
- Příspěvky: 424
- Registrován: pon úno 06, 2012 6:45 pm
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Matweji, doporučuji netmelit. Vem kousek nálitku a místo normálně zapájej.
Pokud by jsi zavolal když se ti to stalo tak by sis ušetřil nervy. Stačí vrták nahřát pistolovou páječkou a jde ven.
Ruční vrtačka (el) nebo pinvise vrtačka?
Pokud by jsi zavolal když se ti to stalo tak by sis ušetřil nervy. Stačí vrták nahřát pistolovou páječkou a jde ven.
Ruční vrtačka (el) nebo pinvise vrtačka?
Zdeněk Valíček
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
To druhé . Jsem netušil ,že se tomu techn.říká Pin vise
Ale vzpomněl jsem si na to co nám říkali na škole. Kdo maže, ten jede. Jemný olej na šicí stroje a nyní pohoda.
Odlitky jsou tak úžasně udělány ,že když člověk dodrží kolmost při vrtání, tak se přesně trefí na naznačenou díru co je na druhé straně.
Proč to nemám tmelit Kárl ?
Použil bych dvousložkový tmel.
Na pájení si netroufám.
Ale vzpomněl jsem si na to co nám říkali na škole. Kdo maže, ten jede. Jemný olej na šicí stroje a nyní pohoda.
Odlitky jsou tak úžasně udělány ,že když člověk dodrží kolmost při vrtání, tak se přesně trefí na naznačenou díru co je na druhé straně.
Proč to nemám tmelit Kárl ?
Použil bych dvousložkový tmel.
Na pájení si netroufám.
- Karl Kopfrkingl
- Příspěvky: 424
- Registrován: pon úno 06, 2012 6:45 pm
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Matwej píše:Proč to nemám tmelit Kárl ? ----- Použil bych dvousložkový tmel. ------ Na pájení si netroufám.
Tmelit to samozřejmě můžeš, ale bacha na teplotní výkyvy. Kov je svině ve spojení s jiným materiálem. --- kvalitní autařskej? --- někde je potřeba ty zkušenosti získat, ne? CO budeš dělat až ten kit bude mít 200 dílků ?
Zdeněk Valíček
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Tenhle model má Kárl nějakých 130 dílků.....
jen to zavěšení a uchycení předního kola má 8 dílů
Na druhou stranu nemá v podstatě motor....
Stříknul jsem díly surfem aby jsem viděl zda je vše OK. Musím objednat barvu ......
sesadil jsem to "na sucho". Začíná to chytat ty správné tvary.
Stavba je zatím ohromná pohoda. Je to logicky zkonstruováno a navrženo. Navíc vše přesně sedí a začišťování dílů je minimální. Prostě POHODA.
jen to zavěšení a uchycení předního kola má 8 dílů
Na druhou stranu nemá v podstatě motor....
Stříknul jsem díly surfem aby jsem viděl zda je vše OK. Musím objednat barvu ......
sesadil jsem to "na sucho". Začíná to chytat ty správné tvary.
Stavba je zatím ohromná pohoda. Je to logicky zkonstruováno a navrženo. Navíc vše přesně sedí a začišťování dílů je minimální. Prostě POHODA.
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Malinký posun.
sestaveny kola.
a sestaveno zadní křídlo.
vše do sebe pasuje naprosto bez problémů a v pohodě.
Nyní se věnuji kokpitu...
sestaveny kola.
a sestaveno zadní křídlo.
vše do sebe pasuje naprosto bez problémů a v pohodě.
Nyní se věnuji kokpitu...
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
a potom,že mě nepředženeš...s těmi lepty se opravdu dělá skvěle...
Máš to perfekt.
Máš to perfekt.
RACING IS LIFE! ANYTHING THAT HAPPENS BEFORE OR AFTER IS JUST WAITING
Re: Brabham BT55, Tameo 1/43, rok 1986
Malý krůček
dost mizerně se s těmi plechy pracuje a navíc se přiznám ,že pořád nevím jak to v tom vozu je doopravdy.
Nějak jsem nenašel fotku na které jsou ty popruhy nafoceny. Hlavně ty dva spodní a dva prostřední.
dost mizerně se s těmi plechy pracuje a navíc se přiznám ,že pořád nevím jak to v tom vozu je doopravdy.
Nějak jsem nenašel fotku na které jsou ty popruhy nafoceny. Hlavně ty dva spodní a dva prostřední.
Příspěvků: 44
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 0 návštevníků