Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
Příspěvků: 27
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
Minulý týden jsem si rozjel takové malé cvičení... Základ auta Tyrrell 020 jezdil se třemi různými motory od roku 1991 do roku 1993 (Honda, Ilmor, Yamaha) V té době už měl tým finanční problémy a nebylo moc na vývoj. Z modelářského hlediska je fajn, že se dá z jedné stavebnice od Tamky ( z mého pohledu ais nejjednodušší stavebnice F1, kterou kdy Tamka vydala) postavit více verzí... Asi si vzpomenete, že jsem kdysi dělal odkrytého Brauna Hondu z roku 1991, pak zakrytého i odkrytého Ilmora z roku 1992, no a na řadu přišla Yamaha 1993. Barevně nejpestřejší verze...
Problém je ve velkém nedostatku podkladů... Ještě se podívám na televizní záznamy, které trochu pomohly u bílomodrého Ilmora (dokonce včetně záběrů motoru!), ale moc na to nesázím... V první polovině sezony se auto lišilo zcela určitě modifikovaným tvarem předního křídla ( objevilo se už na některých závodech 1992), to ještě budu ořezávat, protože jsem natmelenou plochu nechal z bezpečnostním důvodů zatím větší, rozuměj, pevnější. Podle fotek se zdá špičatější a delší nos a hlavně jiný tvar airboxu, resp. kapotového hrbu nad ním... Motor je také samozřejmě jiný, je ale uvnitř a převodovka už byla stejná... Takže mám trochu prosbu na kolegy, jestli nemáte někdo fotku právě toho hrbu, event. třeba jestli nemá někdo model (Karl 1/43? nebo mám pocit, že to dělala i Hasegawa nebo někdo v 1/24???). Podle fotky z Monaca se hrb (z profilu) dříve zalomil dolů, aby se křivka varovnala nad sáním a pokračovala horizontálně, nejspíše formou dvou protáhlých vyvýšenin nad sacími trubkami a pak to snad končilo zase šikmo dolů k převodovce... Na staré kapotě jsem to zkusil vymodelovat, ale protože mám podobnou fotku jedinou, nejsem si tvarem 100% jistý... Na googlu jsem našel i malé fotky modelů 1/43, tam se zdá, že je kryt motoru dokonce původní, z roku 1991-92 (pro srovnání připojuji...) A pozor, ve druhé polovině sezony 1993 už jezdilo úplně jiné auto, včetně zbarvení (přibyla bílá pole na vrchu monokoku)... Takže, má někdo nějaký nápad, nebo ví o nějaké fotce??? Díky za spolupráci...
Problém je ve velkém nedostatku podkladů... Ještě se podívám na televizní záznamy, které trochu pomohly u bílomodrého Ilmora (dokonce včetně záběrů motoru!), ale moc na to nesázím... V první polovině sezony se auto lišilo zcela určitě modifikovaným tvarem předního křídla ( objevilo se už na některých závodech 1992), to ještě budu ořezávat, protože jsem natmelenou plochu nechal z bezpečnostním důvodů zatím větší, rozuměj, pevnější. Podle fotek se zdá špičatější a delší nos a hlavně jiný tvar airboxu, resp. kapotového hrbu nad ním... Motor je také samozřejmě jiný, je ale uvnitř a převodovka už byla stejná... Takže mám trochu prosbu na kolegy, jestli nemáte někdo fotku právě toho hrbu, event. třeba jestli nemá někdo model (Karl 1/43? nebo mám pocit, že to dělala i Hasegawa nebo někdo v 1/24???). Podle fotky z Monaca se hrb (z profilu) dříve zalomil dolů, aby se křivka varovnala nad sáním a pokračovala horizontálně, nejspíše formou dvou protáhlých vyvýšenin nad sacími trubkami a pak to snad končilo zase šikmo dolů k převodovce... Na staré kapotě jsem to zkusil vymodelovat, ale protože mám podobnou fotku jedinou, nejsem si tvarem 100% jistý... Na googlu jsem našel i malé fotky modelů 1/43, tam se zdá, že je kryt motoru dokonce původní, z roku 1991-92 (pro srovnání připojuji...) A pozor, ve druhé polovině sezony 1993 už jezdilo úplně jiné auto, včetně zbarvení (přibyla bílá pole na vrchu monokoku)... Takže, má někdo nějaký nápad, nebo ví o nějaké fotce??? Díky za spolupráci...
- Přílohy
-
-
-
-
-
-
-
-
-
-
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
Jen jsem teď ještě chvíli googlil a napadají mne různé věci... Sehnal jsem nějaké další fotky, sice malé, ale i z náhledu, ten konec hrbu asi vypadá ještě jinak... Ale podle katalogu dělá hasegawa skutečně tuhle verzi, resp. dělala, našel jsem ji na Ebay, kde je fotka do krabičky a je tam starý hrb z předch. sezon... No a ještě jsem našel fotky nějakých modelů, jsou na nich úpravy na nosu, takže by mohly být správně, hrb je tam také starý a je to datované k GP JAR 1993, tedy první závod.... Takže vyvrátí mi někdo, že sezonu začali s autem navenek stejným jako byl konec 1992 ???
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
nejak si sa s otvaranim tych formuli rozbehol...
In Rust I Trust
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
Pche, otevřených F1 mám momentálně ještě víc
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
S tímhle autem je Petře evidentně problém... Pravděpodobně se fotografům moc nelíbilo, na kdejakou plečku už toho dneska najdeš na internetu hodně, ale tohle fakt ne...
Tady mám něco málo, co jsem vyštrachal v zákoutích svých harddisků, moc to asi nepomůže, ale snad se hodí:
http://uloz.to/xryMMpwJ/020c-rar heslo tyrrell, až to stáhneš, dej vědět, smažu to
A držím palce, vždycky jsem si myslel, že se mi to auto moc nelíbí, ale přicházím mu na chuť...
Tady mám něco málo, co jsem vyštrachal v zákoutích svých harddisků, moc to asi nepomůže, ale snad se hodí:
http://uloz.to/xryMMpwJ/020c-rar heslo tyrrell, až to stáhneš, dej vědět, smažu to
A držím palce, vždycky jsem si myslel, že se mi to auto moc nelíbí, ale přicházím mu na chuť...
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
to děláš z nějakýho vraku ? Auto pěkný celkem, ale to zbarvení ... až budu velký, postavim si tu Braun verzi . Bohužel pomoct s podklady tedy neumim ani náhodou ..
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
Díky všem za podněty a fotky, těch fotek je fakt extrémně málo.... Každopádně jsem si od vás vše stáhnul... Ale Včera jsem to podrobně zkoumal a už vím, jak ten hřbet má vypadat . Mám to špatně, naštěstí jsem opravdu použil na tu haubnu díly z vrakoviště, mám tedy jednu v zásobě.... Je to tak, že Yamaha je delší, je to desetiválec , předtím tam měli osmiválec... Takže Hasegawa Wave to má blbě, nemůže tam být logicky starý kryt ani v prvním závodě, stavebnice je patrně jenom předekálovaná 020B, kterou firma také měla v katalogu... To je ten bílomodrý Ilmor, který měl na konci sezóny 1992 opravdu to přední křídlo zdvojené v celém rozsahu...
To, že hrb má být protažený nad přidanou řadou válců jsem vymýšlel správně... Ale protože jsem tu boční fotku z Monaca měl zetím jen směrem doprava ořezanou, neviděl jsem všechno a to protažení jsem udělal i nad vstup vzduchu k olejovému chladiči, který je nad převodovkou... Navíc jsem to protažení vytáhl tak dozadu, že jsem haubnu vlastně prodloužil úplně celou. Ve skutečnosti tam ten chladič zůstal, hrb také nebyl krácen, jenom před chladičem vzniklo nové vyboulení plus minus odpovídající zaoblenému trojhranu na bazi plus minus rovnoramenného trojůhelníku, položeného na přeponové ploše na konec hrbu... možná to popisuju moc složitě, takže počkejte na další fotky upraveného dílu, ale navedl mě na to v meilu Aress právě díky rozboru té fotky z MOnaca z pohledu shora... Každopádně, už vím jak na to... Ještě se rozhodnu, jestli budu dělat Katayamu nebo Cesarise protože Katayama byl asi prcek a má přidaný další "polštář" (ve skutečnosti je to další hrb v kapotáži) za hlavou... No, že to auto nefotili... Asi mj. proto, že z 8 závodů dojelo málokdy do cíle Ještě jsem myslel, že třeba kvůli tomu, že to bylo furt stejné auto už třetím rokem, jen v jiných barvách, ale on ani Braun nebo Ilmor není zase tolik nafocený...
To, že hrb má být protažený nad přidanou řadou válců jsem vymýšlel správně... Ale protože jsem tu boční fotku z Monaca měl zetím jen směrem doprava ořezanou, neviděl jsem všechno a to protažení jsem udělal i nad vstup vzduchu k olejovému chladiči, který je nad převodovkou... Navíc jsem to protažení vytáhl tak dozadu, že jsem haubnu vlastně prodloužil úplně celou. Ve skutečnosti tam ten chladič zůstal, hrb také nebyl krácen, jenom před chladičem vzniklo nové vyboulení plus minus odpovídající zaoblenému trojhranu na bazi plus minus rovnoramenného trojůhelníku, položeného na přeponové ploše na konec hrbu... možná to popisuju moc složitě, takže počkejte na další fotky upraveného dílu, ale navedl mě na to v meilu Aress právě díky rozboru té fotky z MOnaca z pohledu shora... Každopádně, už vím jak na to... Ještě se rozhodnu, jestli budu dělat Katayamu nebo Cesarise protože Katayama byl asi prcek a má přidaný další "polštář" (ve skutečnosti je to další hrb v kapotáži) za hlavou... No, že to auto nefotili... Asi mj. proto, že z 8 závodů dojelo málokdy do cíle Ještě jsem myslel, že třeba kvůli tomu, že to bylo furt stejné auto už třetím rokem, jen v jiných barvách, ale on ani Braun nebo Ilmor není zase tolik nafocený...
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
tak to si radši počkám na fotku ..Dale Cooper píše: ..... vzniklo nové vyboulení plus minus odpovídající zaoblenému trojhranu na bazi plus minus rovnoramenného trojůhelníku, položeného na přeponové ploše na konec hrbu ...
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
No, jak mě upozornil Aress, 020C není 021... Tak se omlouvám za neodborný zásah
Nicméně, když koukám na výsledky a dojezdy do cíle, tak po jednom 10., 15., a 17. místě - to asi není opravdu auto, u kterého by se střídali fotografové
Nicméně, když koukám na výsledky a dojezdy do cíle, tak po jednom 10., 15., a 17. místě - to asi není opravdu auto, u kterého by se střídali fotografové
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
Dalin: Nebyl jsi jediný, kdo se zmýlil
Takže TAKTO to má nahrubo správně vypadat (plus minus 1mm sem nebo tam, je to dělané podle malých fotek jen od ruky...)
Takže TAKTO to má nahrubo správně vypadat (plus minus 1mm sem nebo tam, je to dělané podle malých fotek jen od ruky...)
- Přílohy
-
-
-
- Michal Doskočil
- Příspěvky: 1857
- Registrován: pon úno 06, 2012 3:48 pm
- Bydliště: Zdiby
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
no tak místo něčeho " odpovídajícího zaoblenému trojhranu na bazi plus minus rovnoramenného trojůhelníku, položeného na přeponové ploše na konec hrbu ... " je to takový krabicoidní bobek ...
... bylo to fajn, příště to bude eště lepší ...
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
Něco na způsob : ..... máme větší motor a nepasující nasavač. Tak do nasavače uděláme díru, aby to co přečnívá, nezavazelo ,a aby zůstala funkce "komínu" zachována oplácáme okolo toho co přečuhuje z nějakého materiálu krabici .
Ne?
Ne?
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
Paráda, líbí se mi, jak jdeš teď víc do těch větších úprav!
Z toho popisu mi to take nebylo jasné, ale fotky to zlepšily.
koukal jsem na japonský stránky (někdy je dobrý googlovat si to v japonštině ) , jestli si japončíci sami něco nenafotili - většinou u F3000 nebo dalších věcí je to v pohodě a najde se sem tam 1-2 fotky, ale tady jsem našel jen fotky z Japonska 93, kdy už jezdil novej model
EDIT:
Tak aspoň tuhle jsem našel
Ten polštářek asi máš:
Z toho popisu mi to take nebylo jasné, ale fotky to zlepšily.
koukal jsem na japonský stránky (někdy je dobrý googlovat si to v japonštině ) , jestli si japončíci sami něco nenafotili - většinou u F3000 nebo dalších věcí je to v pohodě a najde se sem tam 1-2 fotky, ale tady jsem našel jen fotky z Japonska 93, kdy už jezdil novej model
EDIT:
Tak aspoň tuhle jsem našel
Ten polštářek asi máš:
Re: Tyrrell 020C Yamaha, Tamiya 1/20, s27
tak jsem hledal, něco málo jsem našel, hlavně mi to připadá míň hranatý, ta boule...
zbytek tady: http://uloz.to/xyWPtwu2/tyrell-zip
heslo jsem dal: sumak
zbytek tady: http://uloz.to/xyWPtwu2/tyrell-zip
heslo jsem dal: sumak
- Přílohy
-
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Příspěvků: 27
• Stránka 1 z 2 • 1, 2
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 1 návštěvník