Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Příspěvků: 34
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
jsa navnaděn celkem slušnými dodělávkami F1ček a solidními podklady, rozhodl jsem se zase jednou zkusit postavit auto jako za starých časů, tj. zkusit s detaily. Sauber nebyl úplně, co jsem si představoval, ale ukázal, že jde udělat nasazovací karoserii, poslední detailní stavbou byl tedy B192, což je už nějaký pátek. Stále sice skuhrám na postupující klepavku, ale ono je to nakonec horší v makroměřítku, než s detaily, kdy si mohu opřít ruce o stůl...
Lotus 72C už jsem dělal, ale podobně jako beaver i já procházím Blue Epoche, navíc od chvíle, kdy jsem viděl Aressova Marche 711 jsem chtěl mít doma tmavomodrou F1 z doby kolem mého narození a v detailech. Ta éra má z modelářského hlediska svůj zakopaný diamant... To je jednak spousta nýtování, jednak obliba v chromových dílech zavěšení. Podobně jako karbon u nových aut je to pak dvojsečné... Buď se to povede a diamant zazáří, nebo nepovede a diamant zničíte...
Vzhledem k mé povaze vybírat různé jezdce tak, aby sbírka nebyla pestrá jen typově, ale i jmény, bylo shánění modrého Ebbra povinností. Na trhu ale bylo poměrně krátce, než jsem si vzpomněl, bylo pryč, nakonec jsem hned dvě sehnal na Ebay, jedno už jsem zase pustil... Jde o auto výrobce whiskey, pilotované G. Hillem, který vypadal, jako by právě sundal nad kanálem Gallanda... A samozřejmě, jedná se o dvojnásobného mistra světa...
Je jen málo fotek tohoto auta, šlo o šasí 72/4, dodané týmu na konci sezóny, kdy startovalo v Monze (obrané o křídla, tak jako fatální tovární Lotus 72C), dále v Mexiku, USA a Kanadě. V Kanadě nejel tovární tým a Hill byl jediným zástupcem Lotusu. Barvou byla skotská modrá s bílým pruhem, analogie vlajky. Nakonec jsem použil jednu z barev zero, co mám doma, protože byla blízká dekálu ve stavebnici. nakolik je dost skotská, těžko říci...
Zatím mám v laku tyto kapoty, bočnice jsou zatím nasucho nasazené, předek je v tuto chvíli možné sundat a zase nandat. Problém je právě n nedostatku fotek, kdy se auto v sezóně hodně vyvíjelo a průběžně lišilo. Ebbro nemá ve stavebnici konstrukci nosu, která nesla hasící přístroj a v části sezóny baterii. Ta byla později umístěná dozadu. Jako podklad používám návod od Hira, protože nic lepšího není, podle něj tam konstrukce nosu patří, měla by být jen s hasičákem. Baterie má už být vzadu, kde je alternativní umístění olejového chladiče. Budu Japoncům věřit...
Jinak důvodem, proč nedělám očesanou Monzu je fakt, že zrcátka byla na plochých nosnících z lechu a jsou tfuj, hezčí jsou verze na tenký kovových profilech.
Motor je zatím jen z krabičky, ačkoliv to asi nevypadá, tak monokok je už dost upravovaný. Jsou odvrtané přední kotouče (šišaté otvory ale neumím), onýtovaný plech, je připravený základ řadící páky, na palubce jsou nové obroučky přístrojů, několik přepínačů Top Studio, samozřejmě pásy, je mírně upravený i hasící přístroj. Zadní kotouče vrtané nebudou, na reálném autě byly silnější přední brzdy, zadní byly tenčí, slabší... Chrom na dílech je stříkaný, mírně se otírá, ale zkusím ho na závěr citlivě opravit. zatím na tom bylo dost hodin práce, dělám to pomalu, ale baví mě to...
Kritický moment bude, až budu lakovat bílé zadní křídlo, trochu se po zkušenosti s Gold Leafem bojím, aby nevzlínala modrá z plastu do bílé...
Lotus 72C už jsem dělal, ale podobně jako beaver i já procházím Blue Epoche, navíc od chvíle, kdy jsem viděl Aressova Marche 711 jsem chtěl mít doma tmavomodrou F1 z doby kolem mého narození a v detailech. Ta éra má z modelářského hlediska svůj zakopaný diamant... To je jednak spousta nýtování, jednak obliba v chromových dílech zavěšení. Podobně jako karbon u nových aut je to pak dvojsečné... Buď se to povede a diamant zazáří, nebo nepovede a diamant zničíte...
Vzhledem k mé povaze vybírat různé jezdce tak, aby sbírka nebyla pestrá jen typově, ale i jmény, bylo shánění modrého Ebbra povinností. Na trhu ale bylo poměrně krátce, než jsem si vzpomněl, bylo pryč, nakonec jsem hned dvě sehnal na Ebay, jedno už jsem zase pustil... Jde o auto výrobce whiskey, pilotované G. Hillem, který vypadal, jako by právě sundal nad kanálem Gallanda... A samozřejmě, jedná se o dvojnásobného mistra světa...
Je jen málo fotek tohoto auta, šlo o šasí 72/4, dodané týmu na konci sezóny, kdy startovalo v Monze (obrané o křídla, tak jako fatální tovární Lotus 72C), dále v Mexiku, USA a Kanadě. V Kanadě nejel tovární tým a Hill byl jediným zástupcem Lotusu. Barvou byla skotská modrá s bílým pruhem, analogie vlajky. Nakonec jsem použil jednu z barev zero, co mám doma, protože byla blízká dekálu ve stavebnici. nakolik je dost skotská, těžko říci...
Zatím mám v laku tyto kapoty, bočnice jsou zatím nasucho nasazené, předek je v tuto chvíli možné sundat a zase nandat. Problém je právě n nedostatku fotek, kdy se auto v sezóně hodně vyvíjelo a průběžně lišilo. Ebbro nemá ve stavebnici konstrukci nosu, která nesla hasící přístroj a v části sezóny baterii. Ta byla později umístěná dozadu. Jako podklad používám návod od Hira, protože nic lepšího není, podle něj tam konstrukce nosu patří, měla by být jen s hasičákem. Baterie má už být vzadu, kde je alternativní umístění olejového chladiče. Budu Japoncům věřit...
Jinak důvodem, proč nedělám očesanou Monzu je fakt, že zrcátka byla na plochých nosnících z lechu a jsou tfuj, hezčí jsou verze na tenký kovových profilech.
Motor je zatím jen z krabičky, ačkoliv to asi nevypadá, tak monokok je už dost upravovaný. Jsou odvrtané přední kotouče (šišaté otvory ale neumím), onýtovaný plech, je připravený základ řadící páky, na palubce jsou nové obroučky přístrojů, několik přepínačů Top Studio, samozřejmě pásy, je mírně upravený i hasící přístroj. Zadní kotouče vrtané nebudou, na reálném autě byly silnější přední brzdy, zadní byly tenčí, slabší... Chrom na dílech je stříkaný, mírně se otírá, ale zkusím ho na závěr citlivě opravit. zatím na tom bylo dost hodin práce, dělám to pomalu, ale baví mě to...
Kritický moment bude, až budu lakovat bílé zadní křídlo, trochu se po zkušenosti s Gold Leafem bojím, aby nevzlínala modrá z plastu do bílé...
- Přílohy
-
-
-
-
-
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
nádhera, držím pěsti....
V životě je potřeba se pro něco zapálit. V krematoriu už bude pozdě.
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
KPM Kaznějov
PADDOCK magazine
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Petře moc pěkné,já jen nechápu ten postup...máš ho stejný jako Luboš "Kuku" ,já nejdříve si udělám šasi a všechny vnitřnosti,drobné díly na povrch a potom až nakonec barvím,dekáluju a lakuju... Ale je jasné,že to máme každý jinak...
čím lakuješ po dekálech?
čím lakuješ po dekálech?
RACING IS LIFE! ANYTHING THAT HAPPENS BEFORE OR AFTER IS JUST WAITING
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Parádní.
Jen škoda, že bílá na obtiscích nějak málo kryje...
Jinak ta přední zavěšení kol jsou...
Jen škoda, že bílá na obtiscích nějak málo kryje...
Jinak ta přední zavěšení kol jsou...
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
No jen pojeď.
Už se těším na ten pakec detailů. Už teď to vypadá velice slušně.
Už se těším na ten pakec detailů. Už teď to vypadá velice slušně.
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Diky za podporu. Ludku, je to 2k Zero, jakkoliv to na fotce vypada zalité, tak neni, povedlo se to vybrousit a solidně vylestit.
Matweji, kryje to dobre, jen bílé opravy kryjí lepe.
Byl jsem upozorněn, ze jde o auto z Mexika. Melo by to byt USA i Mexiko, podle hira slo o stejne auto a stejne cislo. Kdyz jsem psal titulek, nevešlo se mi tam Mexiko, jen USA, o Mexiku jsem věděl, ale berte to tak, ze to muze byt z obou zavodu.
Matweji, kryje to dobre, jen bílé opravy kryjí lepe.
Byl jsem upozorněn, ze jde o auto z Mexika. Melo by to byt USA i Mexiko, podle hira slo o stejne auto a stejne cislo. Kdyz jsem psal titulek, nevešlo se mi tam Mexiko, jen USA, o Mexiku jsem věděl, ale berte to tak, ze to muze byt z obou zavodu.
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
P. S. Pro upřesnění : ze stavebnice jde udelat jeste 28ka z monzy s orezanymi křídly, pak to auto jeste jelo v Kanadě s číslem 9. Trochu jsem to pred stavbou studoval. Zbytek sezony( tedy prvni cast) 1970, jeli s 49kou...
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Tohle vypadá fajnově, doktore. Stihneš to do Brna?
Nobody is perfect but I'm pretty fucking close...
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Koudy píše: Stihneš to do Brna?
musí fakt dobrý.
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Pokud se nic nepok.ka, tak ano...
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Já vím, že z toho nic o modelu není vidět... Ale přeexponoval jsem fotky a bylo mi líto dnes nic nedat ....
Ale alespoň je vidět, že by to mohlo klapnout s tou duální verzí, tedy odkrytý i zakrytý
Ale alespoň je vidět, že by to mohlo klapnout s tou duální verzí, tedy odkrytý i zakrytý
- Dale Cooper
- Příspěvky: 1209
- Registrován: stř úno 08, 2012 3:06 pm
- Bydliště: Šlapanov/Velmi často Mikulov
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
P.s. 2 dekon: Luďo, já to dělám nejradši od karoserie proto, že si na ně nejméně věřím. Ergo, když se nepovedou karoserie, odložím model do krabičky...
Re: Lotus 72C, Ebbro 1/20, Team Rob Walker, GP USA 1970
Dale Cooper píše:P.s. 2 dekon: Luďo, já to dělám nejradši od karoserie proto, že si na ně nejméně věřím. Ergo, když se nepovedou karoserie, odložím model do krabičky...
A co to zkusit obráceně ? Pak by tě to donutilo tu karoserii prostě dát. A modely by jen přibívali.
PS. Není nutno asi psát že je to pěkný. To víš sám.
Příspěvků: 34
• Stránka 1 z 3 • 1, 2, 3
Kdo je online
Uživatelé procházející toto fórum: Žádní registrovaní uživatelé a 3 návštevníků